خلاصه کتاب برگزاری جلسات انگلیسی – راهنمای لارس ام بلودورن

خلاصه کتاب برگزاری جلسات انگلیسی - راهنمای لارس ام بلودورن

خلاصه کتاب برگزاری جلسات به زبان انگلیسی ( نویسنده لارس ام بلودورن )

کتاب «خلاصه کتاب برگزاری جلسات به زبان انگلیسی» از لارس ام بلودورن یه راهنمای عالیه برای اینکه بتونید جلسات کاری تون رو به انگلیسی با اعتمادبه نفس برگزار کنید. این کتاب پر از اصطلاحات کاربردی و تکنیک هاییه که بهتون کمک می کنه بدون دردسر تو جلسات بین المللی بدرخشید و حرفتون رو بزنید. آماده اید یاد بگیرید چطور جلسه رو از صفر تا صد دست بگیرید؟

اصلاً کاری که این روزها همه باهاش سروکار داریم، جلسات کاریه. فرقی نمی کنه تو ایران باشید یا تو یه کشور دیگه، دیگه اینقدر دنیا کوچیک شده که خیلی وقت ها مجبوری با آدم هایی از فرهنگ ها و زبان های مختلف سر و کله بزنی. اینجا دقیقاً همونجاییه که انگلیسی به دادت می رسه، مخصوصاً تو جلسات کاری. کتاب برگزاری جلسات به زبان انگلیسی نوشته لارس ام بلودورن دقیقاً همین کارهایی رو بهتون یاد می ده که تو این شرایط حسابی به دردتون می خوره. این کتاب یه جورایی میشه گفت صفر تا صد مدیریت جلسات به انگلیسی رو به زبون خیلی ساده و خودمانی توضیح داده. تو این مقاله هم قراره یه خلاصه کامل و جوندار ازش رو باهم مرور کنیم تا اگه وقت خوندن کل کتاب رو نداری، حداقل مهم ترین نکاتش رو یاد بگیری و بتونی تو جلساتت بدرخشی.

چرا یادگیری مهارت برگزاری جلسات انگلیسی ضروریه؟

خب، بیایید رو راست باشیم؛ الان دیگه اکثر کسب وکارها یه جورایی جهانی شدن. فرقی نمی کنه شرکتتون چقدر بزرگه یا کوچیکه، احتمال اینکه یه روزی مجبور بشید با یه همکار، مشتری یا شریک تجاری خارجی جلسه داشته باشید، خیلی بالاست. اینجا دیگه زبان فارسی به تنهایی کارساز نیست و انگلیسی میشه زبان مشترک. اگه نتونی تو این جلسات خوب حرف بزنی و منظورت رو کامل برسونی، ممکنه کلی سوءتفاهم پیش بیاد یا حتی یه فرصت طلایی رو از دست بدی. مثلاً فرض کن تو یه جلسه مهمی هستی و قراره یه محصول جدید رو معرفی کنی، ولی نمی تونی منظورت رو دقیقاً به انگلیسی منتقل کنی. چه اتفاقی می افته؟ احتمالاً هم جلسه خراب میشه، هم اعتبارت زیر سوال میره، هم اون معامله مهم از دستت در میره.

فقط هم صحبت کردن نیست، آداب و رسوم و اصطلاحات خاص جلسات هم خیلی مهمن. مثلاً تو فارسی میگیم بریم سر اصل مطلب، تو انگلیسی هم کلی جمله و عبارت خاص برای شروع یا پایان جلسه، مدیریت بحث ها، ابراز موافقت یا مخالفت و کلی چیز دیگه هست. اگه این ها رو بلد نباشی، ممکنه یه جورایی بی ادبی به حساب بیاد یا حرفت رو جدی نگیرن. برای همین، یاد گرفتن این مهارت ها دیگه یه انتخاب نیست، بلکه یه ضرورته برای هرکسی که تو فضای کسب وکار بین المللی فعالیت می کنه.

آشنایی با لارس ام بلودورن و سری کتاب های Dummies

اولش بریم سراغ نویسنده این کتاب، لارس ام بلودورن. این آقا خودش یه متخصص ارتباطات و زبان شناسه و تو زمینه آموزش زبان انگلیسی کسب وکار (Business English) کلی تجربه داره. یعنی کاره اش اینه که به آدم ها یاد بده چطور تو محیط های کاری به انگلیسی حرفه ای باشن. پس خیالمون راحته که حرفاش از روی هوا نیست و حسابی از دل تجربه اومده بیرون.

حالا در مورد سری کتاب های For Dummies یا همون فور دامیز که این کتاب هم جزوشونه، باید بگم اینا یه مجموعه کتاب های آموزشی هستن که برای هر موضوعی که فکرشو بکنی، از آشپزی و باغبونی گرفته تا برنامه نویسی و همین جلسات انگلیسی، یه کتاب دارن. ویژگی اصلیشون چیه؟ اینکه مطالب رو به زبون ساده و خودمونی توضیح می دن، بدون پیچیدگی و اصطلاحات قلمبه سلمبه. یه جورایی انگار دارن با یه دوست حرف می زنن. معمولاً هم پر از مثال های عملی و نکته های کاربردی هستن که همون لحظه می تونی ازشون استفاده کنی. هدفشون اینه که هرکسی، حتی اگه هیچ پیش زمینه ای تو اون موضوع نداره، بتونه باهاشون ارتباط بگیره و کلی چیز یاد بگیره. بعضی وقت ها هم ته مایه ای از طنز دارن که خوندنشون رو جذاب تر می کنه. برای همین، وقتی یه کتاب تو این سری قرار می گیره، یعنی مطمئن باش که قراره یه آموزش کاربردی و دم دستی رو بهت بده که تو رو از سردرگمی نجات می ده.

یه نگاه کلی به ساختار کتاب: سفر تو دنیای جلسات انگلیسی

کتاب برگزاری جلسات به زبان انگلیسی یه ساختار خیلی منظم و حساب شده داره که قدم به قدم شما رو جلو می بره. کلاً چهار بخش اصلی و ده فصل داره که مثل یه نقشه راه عمل می کنه. اولش میاد ضرورت برگزاری جلسات انگلیسی رو میگه، بعدش آروم آروم میریم تو فاز آماده شدن و سازمان دهی جلسه، بعدش یاد می گیریم چطور با بقیه تو جلسه ارتباط بگیریم و حرف بزنیم، بعدش نوبت پرزنتیشن و ارائه مطالب میرسه و در آخر هم یه سری نکته های طلایی و باید و نباید رو بهمون یاد میده. این ساختار کمک می کنه که مطالب رو مرحله به مرحله یاد بگیری و همه چیز براتون قابل هضم باشه.

  • بخش اول: بیشتر روی سازمان دهی و آماده سازی جلسات تمرکز داره.
  • بخش دوم: میره سراغ مهارت های ارتباطی و چطور تو جلسات با افراد مختلف ارتباط بگیریم.
  • بخش سوم: تمام نکات مربوط به ارائه دادن و پرزنتیشن تو جلسه رو پوشش میده.
  • بخش چهارم: یه سری «بایدها و نبایدها» رو به صورت خلاصه و کاربردی می گه که حسابی تو ذهنت می مونه.

خلاصه بخش اول: آماده شو و جلسه تو سازمان دهی کن (Getting Organized)

این بخش اولین قدم ها رو برای برگزاری یه جلسه موفق بهتون یاد میده. اینجا متوجه می شید که اصلاً قبل از اینکه وارد جلسه بشید، چه کارایی باید انجام بدید تا همه چیز خوب پیش بره.

فصل ۱: انواع جلسه ها، از رسمی تا دوستانه!

اصلاً می دونستید جلسه هم خودش کلی مدل و نوع داره؟ مثلاً یه موقع هست یه جلسه رسمی و خیلی جدی دارید، یه موقع هم یه گپ و گفت خودمانی با همکاراتونه. این فصل بهتون یاد می ده که چطور اینا رو از هم تشخیص بدید و بفهمید هرکدوم چه حال و هوایی دارن و برای چی برگزار میشن. اینکه هدف از جلسه چیه، شرکت کننده ها کیان، و چقدر وقت داریم، همه اینا تو انتخاب نوع جلسه و شیوه مدیریتش تاثیر داره. مثلاً:

  • جلسات رسمی: معمولاً یه هدف مشخص دارن، از قبل دستور جلسه (Agenda) دارن، و باید خیلی روی اصول پیش برن. مثل جلسات هیئت مدیره یا جلسات با مشتریای بزرگ.
  • جلسات غیررسمی: بیشتر برای تبادل نظر، طوفان فکری، یا همون small talk (گپ و گفت های کوتاه) هستن و خیلی قید و بند ندارن.

دونستن این تفاوت ها خیلی مهمه، چون اگه یه جلسه دوستانه رو خیلی خشک و رسمی برگزار کنی، یا برعکس، یه جلسه مهم رو شل بگیری، ممکنه نتیجه ای که می خوای رو نگیری.

فصل ۲: حسابی آماده باش! برنامه ریزی و آمادگی قبل از جلسه

هیچ جلسه موفقی بدون برنامه ریزی قبلی به نتیجه نمیرسه. این فصل بهت یاد میده که قبل از اینکه حتی اولین نفر وارد اتاق جلسه بشه، چه کارایی باید بکنی.

  • اهمیت دستور جلسه (Agenda): حتماً یه دستور جلسه واضح و مشخص داشته باشید. این مثل نقشه راهه برای جلسه. توش بنویسید چی قراره بحث بشه، چقدر زمان برای هر مورد داریم، و کی مسئول هر بخشه. یه جورایی کمک می کنه از بحث های بیهوده و خارج از موضوع جلوگیری بشه.
  • انتخاب شرکت کنندگان: همه نباید تو همه جلسات باشن. فقط اونایی که واقعاً به درد جلسه می خورن و اطلاعات مفیدی دارن رو دعوت کن. اینجوری هم وقت بقیه رو نمی گیری، هم جلسه شلوغ و بی نظم نمیشه.
  • آماده سازی فضا: از اینکه اتاق جلسه مرتب باشه، وسایل مورد نیاز (مثل پروژکتور، تخته وایت برد، وای فای) کار کنن و همه چیز آماده باشه، مطمئن شو.

همیشه قبل از هر جلسه، یه چک لیست از کارهایی که باید انجام بدی داشته باش. اینجوری هیچ چیزی از قلم نمی افته و با خیال راحت تری میری سراغ جلسه.

یه سری عبارات هم برای آمادگی هست که بد نیست بدونی:

  • Let’s put together an agenda for our next meeting. (بیا برای جلسه بعدی یه دستور کار آماده کنیم.)
  • Who should we invite to this discussion? (کیا رو باید به این بحث دعوت کنیم؟)
  • Is the room booked and ready? (اتاق رزرو شده و آماده ست؟)

فصل ۳: قلب ماجرا: چطور جلسه رو برگزار کنیم؟

حالا رسیدیم به اصل قضیه! این فصل بهت یاد میده که چطور یه جلسه رو از لحظه اول تا آخرش مدیریت کنی تا به بهترین نتیجه برسه.

  • شروع جلسه: مهم اینه که جلسه رو به موقع و با یه انرژی خوب شروع کنی. لازم نیست معطل همه بشی، چند دقیقه صبر کن، بعد شروع کن. اولش هم یه خوشامد بگو و هدف کلی جلسه رو یادآوری کن.
  • پیگیری دستور جلسه: طبق همون دستور جلسه پیش برو. اگه بحثی منحرف شد، خیلی مودبانه برش گردون سر موضوع اصلی.
  • مدیریت زمان: برای هر بخش یه زمانی تعیین کن و سعی کن بهش پایبند باشی. اگه یه بحثی خیلی طول کشید، می تونی بگی Let’s park this for now and come back to it later. (این موضوع رو فعلاً بذاریم کنار و بعداً بهش برگردیم.)
  • جمع بندی و نتیجه گیری: آخر جلسه حتماً یه جمع بندی از تصمیمات بکن، مسئولیت ها رو مشخص کن و برای کارهای بعدی یه برنامه بریز.

جملات کاربردی برای مدیریت جلسه:

  • Good morning/afternoon everyone. Let’s get started. (صبح/عصر بخیر همگی. بیایید شروع کنیم.)
  • The purpose of this meeting is to discuss… (هدف از این جلسه بحث در مورد…)
  • Moving on to the next item on the agenda… (بریم سراغ مورد بعدی دستور کار…)
  • Could we get back to the main topic? (میشه برگردیم سر موضوع اصلی؟)
  • To summarize, we’ve decided to… (خلاصه اینکه، ما تصمیم گرفتیم که…)
  • John, could you take the lead on this? (جان، میشه تو مسئولیت این رو بر عهده بگیری؟)

خلاصه بخش دوم: چطور با بقیه حرف بزنیم و ارتباط مؤثر بسازیم (Talking to People)

تو یه جلسه فقط صحبت کردن درباره کار نیست، باید بتونی با آدم های مختلف ارتباط بگیری و حرف بزنی. این بخش بهت یاد میده چطور تو موقعیت های مختلف ارتباطاتت رو قوی تر کنی.

فصل ۴: هر موقعیتی، یه نوع حرف: ارتباط گیری تو جلسات

این فصل بهت یاد میده که چطور تو یه جلسه حرف رو باز کنی، مخصوصاً وقتی تازه جلسه شروع شده و فضای رسمی هنوز حکم فرماست. همون Small Talk یا خوش وبش های ابتدایی که به یخ شکنی کمک می کنه.

  • شروع مکالمه: لازم نیست از همون اول بری سر اصل مطلب. میشه با یه سوال ساده یا یه اظهار نظر درباره هوا یا اتفاقات روز، فضا رو دوستانه تر کنی. مثلاً: How was your flight? (پروازتون چطور بود؟) یا It’s great to finally meet you in person. (خیلی خوبه که بالاخیر حضوری دیدمتون.)
  • انتقال ایده: چطور ایده هات رو واضح و مختصر بیان کنی. استفاده از جملاتی مثل: I believe that… (من معتقدم که…)، In my opinion… (به نظر من…)، I’d like to suggest… (می خوام پیشنهاد بدم…)
  • فعال گوش دادن: فقط صحبت کردن مهم نیست، خوب گوش دادن هم خیلی مهمه. با حرکات سر یا جملاتی مثل I see, (متوجه ام) یا That’s an interesting point, (نکته جالبیه) نشون بده که داری گوش می دی.

فصل ۵: دلخوری ها و بحث ها: چطور تو جلسات انگلیسی چالش ها رو مدیریت کنیم؟

تو هر جلسه ای ممکنه بحث و جدل یا اختلاف نظر پیش بیاد. مهم اینه که بدونی چطور این موقعیت ها رو مدیریت کنی تا به دعوا ختم نشه و بتونی به یه نتیجه منطقی برسی.

  • ابراز مخالفت مودبانه: لازم نیست تو روی طرف مقابل وایستی. میشه خیلی مودبانه بگی که با نظرش موافق نیستی. مثلاً: I understand your point, but I have a different perspective. (نکته شما رو متوجه ام، اما من دیدگاه متفاوتی دارم.) یا I’m not sure I completely agree with that. (مطمئن نیستم که کاملاً با این موافق باشم.)
  • مدیریت بحث و جدل: اگه بحث ها دارن تند میشن، به عنوان مدیر جلسه باید آرومشون کنی. میتونی یه وقفه کوتاه بدی یا از طرفین بخوای که روی حقایق تمرکز کنن نه احساسات.
  • میانجی گری: اگه دو نفر باهم به تفاهم نمی رسن، میتونی خودت یه راه میون پیدا کنی یا ازشون بخوای روی نقاط مشترک تمرکز کنن.

گاهی اوقات لازمه که بحث رو به یه سمت دیگه بکشیم تا از چالش جلوگیری کنیم:

  • Let’s agree to disagree on this point for now. (بیایید فعلاً روی این موضوع توافق کنیم که باهم مخالفیم.)
  • Perhaps we can revisit this later if time allows. (شاید بتونیم بعداً اگه وقت شد دوباره به این موضوع بپردازیم.)

فصل ۶: آداب بین المللی: برخورد با همکارای خارجی

وقتی با آدم هایی از فرهنگ های مختلف جلسه داری، آداب و رسوم اون ها رو باید بدونی. یه حرکت کوچیک که تو فرهنگ ما عادیه، ممکنه تو یه فرهنگ دیگه بی ادبی محسوب بشه.

  • تفاوت های فرهنگی: مثلاً تو بعضی کشورها ارتباط چشمی مستقیم نشانه احترامه، تو بعضی دیگه ممکنه بی ادبی باشه. یا در مورد زمان بندی، تو بعضی فرهنگ ها سر وقت بودن خیلی مهمه، تو بعضی دیگه ممکنه تأخیر چند دقیقه ای طبیعی باشه.
  • اهمیت زبان بدن: حواست به زبان بدن خودت باشه و سعی کن زبان بدن طرف مقابل رو هم درک کنی. یه لبخند ساده می تونه خیلی چیزها رو عوض کنه.
  • پرهیز از سوءتفاهم: از شوخی های فرهنگی یا اصطلاحاتی که ممکنه تو فرهنگ دیگه معنی متفاوتی داشته باشن، پرهیز کن. اگه شک داری، ساده و مستقیم صحبت کن.

قبل از جلسه با شرکای خارجی، یه ذره درباره فرهنگشون تحقیق کنی، خیلی کارآمدتره. اینجوری نشون میدی که چقدر حرفه ای هستی و بهشون احترام می ذاری.

خلاصه بخش سوم: چطور مطالبتو حرفه ای ارائه بدی: تکنیک های پرزنتیشن (Presentation Techniques)

یکی از بخش های مهم خیلی از جلسات، ارائه دادن یا همون پرزنتیشینه. این بخش بهت یاد میده چطور یه ارائه جذاب و تأثیرگذار داشته باشی.

فصل ۷: ارائه ات رو مرتب کن: ساختاردهی به مطالب

یه ارائه خوب مثل یه داستان خوبه: یه شروع داره، یه میانه داره و یه پایان. این فصل بهت یاد میده چطور ارائه ات رو طوری ساختار بدی که مخاطب گمراه نشه و همه چیز رو بفهمه.

  • منطقی کردن ارائه: مطالب رو به ترتیب منطقی و گام به گام ارائه بده. اولش یه مقدمه بگو، بعدش جزئیات رو شرح بده و آخرش هم نتیجه گیری کن.
  • بخش بندی مطالب: از تیترها و زیرتیترها استفاده کن تا مخاطب بدونه الان تو کدوم بخش از صحبت هاتی. مثلاً: First, I’ll talk about… then, we’ll move on to… (اول درباره… صحبت می کنم، بعد میریم سراغ…)
  • نکات نگارشی و کلامی: برای اینکه ارائه ات جذاب تر باشه، از کلمات قوی و توصیفی استفاده کن. صدات رو بالا و پایین کن و لحنت رو تغییر بده تا یکنواخت نباشه.

جملات کلیدی برای ارائه:

  • Welcome everyone to this presentation on… (به همه خوشامد میگم به این ارائه در مورد…)
  • My main goal today is to explain… (هدف اصلی من امروز اینه که توضیح بدم…)
  • Now, let’s look at the statistics. (حالا بیایید به آمار نگاه کنیم.)
  • To conclude, I’d like to emphasize… (در پایان، می خوام تاکید کنم که…)

فصل ۸: فوت و فن های ارائه: ابزارهای بصری و کمک کننده ها

همیشه صحبت کردن خالی کافی نیست. استفاده از ابزارهای بصری مثل اسلاید، نمودار و عکس می تونه ارائه ات رو خیلی قوی تر و قابل فهم تر کنه.

  • استفاده مؤثر از اسلاید: اسلایدها باید ساده باشن، پر از متن نباشن و از تصاویر با کیفیت استفاده کنن. هر اسلاید یه پیام اصلی داشته باشه.
  • نمودار و تصاویر: برای نمایش داده ها و اطلاعات پیچیده، نمودارها و تصاویر خیلی کمک کننده هستن. مثلاً اگه داری در مورد رشد فروش حرف می زنی، یه نمودار میله ای خیلی بهتر از کلی عدده.
  • نحوه ارجاع به ابزارهای دیداری: وقتی از یه اسلاید یا نمودار حرف می زنی، حتماً بهش اشاره کن. مثلاً: As you can see on this slide… (همانطور که در این اسلاید می بینید…) یا This chart clearly illustrates… (این نمودار به وضوح نشان می دهد…)

فوت و فن اینه که ابزارهای دیداری کمک کننده باشن، نه جایگزین صحبت های تو. یعنی مخاطب رو گیج نکنه و حواسش رو پرت نکنه.

خلاصه بخش چهارم: بخش ده تا: بایدها و نبایدهای جلسات

این بخش یه جورایی چکیده کل کتابه. لارس بلودورن ده تا از مهم ترین کارهایی که باید تو جلسه انجام بدی و ده تا از کارایی که هرگز نباید انجام بدی رو به صورت خلاصه و نکته ای میگه. اینا واقعاً مثل یه «یادآوری سریع» برای قبل از هر جلسه ای هستن.

فصل ۹: ده کاری که تو جلسه باید انجام بدی یا بگی!

اینا اونایی هستن که اگه رعایت کنی، تو جلسه حسابی حرفه ای به نظر میای و همه روت حساب می کنن.

  1. آماده باش: همیشه با یه دستور کار مشخص و اطلاعات کامل وارد جلسه شو.
  2. گوش کن: فعالانه به حرفای بقیه گوش بده و سوال بپرس.
  3. واضح صحبت کن: ایده هات رو مختصر و مفید بگو، بدون لغتای اضافه.
  4. به موقع باش: سر وقت بیا و جلسه رو هم به موقع تموم کن.
  5. احترام بذار: به نظرات بقیه احترام بذار، حتی اگه موافق نیستی.
  6. نتیجه گیری کن: آخر جلسه حتماً تصمیمات و کارهای بعدی رو مرور کن.
  7. از ابزارهای بصری استفاده کن: اسلایدها و نمودارها رو برای فهم بهتر به کار ببر.
  8. مشارکت کن: اگه نظری داری، حتماً بیانش کن. نترس!
  9. بازخورد بگیر: از بقیه بپرس که جلسه چطور بود و آیا ایده ای برای بهبود دارن.
  10. مثبت باش: با یه نگرش مثبت و سازنده وارد جلسه شو و همین انرژی رو منتشر کن.

فصل ۱۰: ده کاری که تو جلسه هرگز نباید انجام بدی یا بگی!

اینا اشتباهات رایجیه که ممکنه اعتبار تو رو تو جلسه پایین بیاره. حواست باشه که اینا رو انجام ندی!

  1. آماده نباش: بدون اینکه بدونی چی به چیه وارد جلسه نشو.
  2. حرف بقیه رو قطع کن: این کار بی ادبیه و نشون میده که به بقیه احترام نمی ذاری.
  3. غر بزن یا شکایت کن: جلسه جای حل مسئله است، نه خالی کردن عقده.
  4. دیر بیا یا زود برو: وقت بقیه رو تلف نکن.
  5. از موبایل استفاده زیاد کن: حواس پرتی ایجاد می کنه و نشون میده متمرکز نیستی.
  6. بحث رو منحرف کن: از موضوع اصلی فاصله نگیر.
  7. حرف مفت بزن: فقط برای پر کردن فضا صحبت نکن، حرف مفید بزن.
  8. خیلی تخصصی حرف بزن: طوری حرف نزن که بقیه نفهمن چی میگی.
  9. قول نده: قولی که نمیتونی بهش عمل کنی رو نده.
  10. از زبان بدن نامناسب استفاده کن: اخم نکن، لم نده، حواست به ژستات باشه.

نکات تکمیلی و کاربردی از آخر کتاب!

آخر کتاب لارس بلودورن یه سری ضمیمه هم داره که هرچند خیلی مفصل نیستن، ولی حسابی به درد می خورن. مثلاً یه بخش کوچیک درباره تلفظ صحیح کلمات انگلیسی داره که خیلی کاربردیه. بعدش یه نگاهی میندازه به تفاوت های بین انگلیسی آمریکایی و بریتیش، که برای خیلی ها سواله و تو جلسات بین المللی مهمه که این تفاوت ها رو بدونی تا سوءتفاهم پیش نیاد. یه بخش هم برای اختصارات پرکاربرد تو محیط کار انگلیسی داره، مثل ASAP (As Soon As Possible) یا FYI (For Your Information) که تو ایمیل ها و مکالمات کاری خیلی استفاده میشن. و در نهایت، یه واژه نامه کوچیک برای کلمات و اصطلاحات کلیدی جلسات که میتونی سریعاً بهش رجوع کنی. این بخش ها یه جورایی ریزه کاری هایین که بهت کمک می کنن تو جزئیات هم حرفه ای باشی.

آموخته های اصلی و مزایای کتاب برگزاری جلسات به زبان انگلیسی (نتیجه گیری عملی)

کلاً اگه بخوایم جمع بندی کنیم، این کتاب لارس ام بلودورن یه گنجینه واقعیه برای هر کسی که می خواد تو دنیای پرهیاهوی کسب وکار بین المللی، تو جلسات انگلیسی زبان، بدرخشه و حرفی برای گفتن داشته باشه. مزیت اصلیش چیه؟ اینکه خیلی عملی و کاربردی نوشته شده. یعنی قرار نیست بری کلی تئوری یاد بگیری که به دردت نخوره. دقیقاً همون چیزایی رو میگه که تو دنیای واقعی و تو دل یه جلسه بهش احتیاج داری.

رویکردش هم که گفتم، خودمونی و با یه ته مایه ای از طنز هست که باعث میشه خوندنش خسته کننده نباشه و مطالب بهتر تو ذهنت بمونه. با مطالعه این خلاصه هم می تونی یه دید کلی پیدا کنی و مهمترین نکات رو ازش بگیری، اما خب، اگه دوست داری عمیق تر یاد بگیری و از همه جزئیاتش باخبر بشی، خوندن کل کتاب اصلی رو هم پیشنهاد می کنم.

این کتاب بهت یاد میده چطور:

  • قبل از جلسه حسابی آماده بشی و برنامه ریزی کنی.
  • تو طول جلسه ارتباطات مؤثری برقرار کنی و جلوی سوءتفاهم ها رو بگیری.
  • اگه بحثی پیش اومد، حرفه ای مدیریتش کنی.
  • ارائه هایی بدی که همه رو میخکوب کنه.
  • و مهمتر از همه، بایدها و نبایدها رو بدونی تا همیشه حرفه ای عمل کنی.

این خلاصه به درد کی می خوره؟ (مخاطبان هدف به زبان خودمانی)

ببینید، این خلاصه و در کل خود کتاب برای یه عالمه آدم به درد می خوره. مثلاً:

  • اونایی که تو شرکت های بزرگ کار می کنن و هی تو جلسات خارجی ان: مدیران، سرپرست ها، کارشناسا… هرکی که مجبور میشه به انگلیسی جلسه برگزار کنه یا توش شرکت کنه.
  • اونایی که دارن زبان انگلیسی شون رو قوی می کنن، مخصوصاً برای محیط کار: اگه دانشجو هستی، یا فقط دوست داری انگلیسی کسب وکارت رو بهبود بدی، این خلاصه و کتاب اصلی راهنمای خوبی برات هست.
  • کسایی که می خوان مهاجرت کنن یا خارج از کشور کار پیدا کنن: برای آمادگی مصاحبه های کاری یا وقتی میری اونور، دونستن این نکات تو محیط کار خیلی حیاتیه.
  • دانشجوها و پژوهشگرا: اگه قراره تو یه سمینار یا کنفرانس خارجی ارائه بدی، یا با استادای خارجی جلسه داری، این نکات حسابی به دردت می خوره.
  • اونایی که می خوان کتاب رو بخرن، ولی اولش می خوان بدونن چیه: با خوندن این خلاصه، می تونی تصمیم بگیری که آیا این کتاب ارزش خریدن رو داره یا نه.

خلاصه که بگم، اگه دنبال یه راهی هستی که تو جلسات انگلیسی حرفه ای به نظر بیای و از پس چالش ها بربیای، این کتاب و خلاصه اش حسابی کارتو راه میندازه.

نتیجه گیری

خب، دیگه رسیدیم به ته خط! امیدورام این خلاصه کتاب برگزاری جلسات به زبان انگلیسی نوشته لارس ام بلودورن براتون مفید بوده باشه و تونسته باشید کلی نکته کاربردی ازش یاد بگیرید. یادتون باشه، دونستن زبان انگلیسی فقط گرامر و لغت نیست، بلکه چگونگی استفاده از اون تو موقعیت های خاص، مخصوصاً تو جلسات کاری، خیلی مهمه. پس این نکات رو جدی بگیرید و سعی کنید تو جلسات واقعی به کارشون ببندید. یادگیری یه فرآیند مداومه و هرچی بیشتر تمرین کنی، حرفه ای تر میشی. موفق باشید!

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خلاصه کتاب برگزاری جلسات انگلیسی – راهنمای لارس ام بلودورن" هستید؟ با کلیک بر روی کتاب، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خلاصه کتاب برگزاری جلسات انگلیسی – راهنمای لارس ام بلودورن"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه