به گزارش خبرگزاری گولوپ و به نقل از پدال جالب است بدانید ریشه استفاده از نام گودزیلا برای GT-R نه به ژاپن بلکه به استرالیا بازمی گردد و پس از آن نیز در انگلستان محبوب شده است. این نام مستعار اولین بار در سال ۱۹۸۹ و در مجله خودروی استرالیایی بکار رفت و نویسنده آن مجله از نیسان GT-R R۳۲ به عنوان گودزیلا نام برد. دلیل آن ها برای انتخاب نام موردبحث هم پرفورمنس فوق العاده خودرو بود مخصوصاً اینکه GT-R R۳۲ توانست در مسابقات تورینگ استرالیا دیگر خودروها را شکست دهد.
دیوید یوو خبرنگار مجله ایوو انگلستان نیز با تماشای مسابقات تورینگ تصمیم گرفت اسکای لاین GT-R وارداتی خود را گودزیلا نام گذاری کند و به همین خاطر نام گودزیلا بیش از پیش در جهان گسترش یافت. او در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد نام مستعار GT-R در بسیاری از مجلات خودرویی بکار رفت و بین طرفداران نیز محبوب شد. دیوید یوو خاطرنشان ساخته است:
محبوب ترین نسخه از نیسان GT-R یا همان گودزیلا زمانی تولید شد که من در بریتانیا بودم تا به صورت رسمی خودروی R۳۵ GT-R مدل ۲۰۰۹ را تحویل بگیرم. من برای این خودرو پلاک G۰۰۲LLA را خریدم که نزدیک ترین چیز به نام گودزیلا در سیستم شماره گذاری بریتانیا بود. من سال ها درباره گودزیلا و در مجلات خودرویی مختلف مطالب گوناگونی نوشتم
این خبرنگار خودرویی باعث شد محبوبیت نام گودزیلا بیش از پیش شود. در واقع نیسان GT-R یوو در بین فعالان حوزه خودرو بسیار مشهور شده بود. اولین خودروی او یک دستگاه اسکای لاین GT-R R۳۲ بود که قدرت ۴۴۰ اسب بخاری تولید می کرد و از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ در اختیار او بود. اسکای لاین یوو در آن زمان یکی از حدود ۳۰ تا ۴۰ دستگاه GT-R موجود در کل بریتانیا بود. این خبرنگار پس از خودروی یاد شده یک دستگاه اسکای لاین GT-R R۳۳ V-Spec را خریداری کرد و بین سال های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ او را راند. این اسکای لاین ۶۲۰ اسب بخار قدرت داشت و در مجله ایوو هم ظاهر شد. دیوید یوو بعدها یک دستگاه GT-R R۳۵ با قدرت ۷۲۰ اسب بخار را خرید و بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ نگه داشت. یوو می گوید:
GT-R R۳۵ احتمالاً انقلابی ترین و تأثیرگذارترین خودروی پرفورمنس ۲۰ سال اخیر بوده است. این خودرو شرکت های دیگر از جمله پورشه را مجبور کرد برای رقابت بهتر دست به کارهای برجسته تری بزنند. R۳۵ اولین GT-R برای بازارهای جهانی بود و اعتبار خودروهای پرفورمنس ژاپنی را بالا برد
او ادامه می دهد:
قطعاً من GT-R خودم را دوست دارم و با آن در پیست های زیادی در اروپا رانندگی کرده ام. من هنوز هم مالک یکی از بهترین خودروهای پرفورمنس دنیا هستم خودرویی که حدود ۱۷ سال پیش تولید شده است
اما وقتی از یوو درباره GT-R مورد علاقه اش سؤال می شود او به R۳۲ اشاره می کند. دیوید می گوید R۳۲ سبک ترین و بهترین خودرو برای راننده بین تمامی نسل های گودزیلا بوده و شایستگی دریافت این لقب را دارد.
۲۲۷۳۲۳
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا نیسان GT-R با لقب گودزیلا شناخته می شود؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا نیسان GT-R با لقب گودزیلا شناخته می شود؟"، کلیک کنید.