اقتصاد آموزش و پرورش، روی میز نقد/ آیا آزادراه «اقتصاد» در نظام آموزشی، مسدود خواهد شد؟

اقتصاد آموزش و پرورش، روی میز نقد آیا آزادراه «اقتصاد» در نظام آموزشی، مسدود خواهد شد؟

نخستین میزگرد علمی و تخصصی بررسی و چالش ها و راهکارهای تقویت اقتصاد آموزش و پرورش در شورای عالی آموزش و پرورش تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری گولوپ نخستین میزگرد علمی و تخصصی بررسی و چالش ها و راهکارهای تقویت اقتصاد آموزش و پرورش در شورای عالی آموزش و پرورش تشریح شد.

محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ظهر امروز سه شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۳ در میزگرد علمی تخصصی بررسی چالش ها و راهکارهای تقویت آموزش و پرورش که در ساختمان علاقمندان برگزار شد حاضر و در سخنان خود ضمن بیان خوش آمد گویی به حاضرین توضیحاتی در باب جلسات میزگردها و کارگروه های هفتگی شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد. 

سپس صالح سوری ریاست نخستین میزگرد علمی  که از سوی شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می شود پس از اعلام و معرفی مدعوین این جلسه اظهار کرد: اقتصاد آموزش و پرورش از دهه ۶۰ مطرح می شود و در بین مهمانان باید به فهمی مشترک در این باب برسیم. پس بهتر است ابتدا هر یک به تعریف مشخصی از اقتصاد نظام تعلیم و تربیت بپردازیم. 

وی با طرح پرسشی درباره اقتصاد آموزش و پرورش تریبون را در اختیار صمد برزویان عضو هیئت علمی دانشگاه نیز به تشریح اقتصاد و چگونگی منابع مختلف و بهروری و بازدهی این بودجه پرداخت. 

سپس درباره نابرابرهای آموزش و عدالت اجتماعی و تقسیم آن سخن به میان اورد. 

سپس نوبت به محمد بداغی رسید تا در اظهارات خود مولف های مشخصی برای به گردش دراوردن چرخه بخش های مختلف نظام تعلیم و تربیت طرح کند. 

در ادامه نیز دیگر کارشناسان تعریف خود را از اقتصاد آموزش و پرورش بیان کردند. 

سپس سوری با طرح پرسش دیگری درباره نگاه تحولی در بدنه آموزش و پرورش بحث لزوم دارا بودن نگرش تحول خواه را اظهار کرد.  دیگر کارشناسان امر هریک نقطه نظرات خود را بیان کردند. 

سپس در همین بخش مباحثی درباره اختصاص منابع دیگر کشورهای توسعه یافته چون سنگاپور فنلاد و… با اقتصاد آموزش و پرورش کشورمان تطبیق داده شد. 

صالح سوری دبیر کمیسیون اقتصاد و منابع فیزیکی شورای عالی اموزش و پرورش پرسش دیگری درباره مهمترین مشکلات و چالش های اقتصاد آموزش و پرورش کشور طرح کرد و این موضوع به بحث گذاشته شد. 

یکی از کارشناسان دیگر حاضر در جلسه حقوق معلمان در خوشبینانه ترین حالت دلار است و در امریکا … دلار است. 

وی از دولت خواست که دست از جیب معلمان بردارند وی همچنین تصریح کرد: ما در نظام تعلیم و تربیت باید از نظام بوروکراتیک دست برداشته  و به کار اجرایی با تشکیل اتاق فکر مشخصی بپردازند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اقتصاد آموزش و پرورش، روی میز نقد/ آیا آزادراه «اقتصاد» در نظام آموزشی، مسدود خواهد شد؟" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اقتصاد آموزش و پرورش، روی میز نقد/ آیا آزادراه «اقتصاد» در نظام آموزشی، مسدود خواهد شد؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه