گرفتگی و رسوب شیرآلات حمام

 دلایل انسداد علم دوش حمامشیر 

  • رسوب‌گذاری: تجمع املاح موجود در آب به ویژه کلسیم و منیزیم به مرور زمان باعث تشکیل رسوبات در منافذ علم دوش و کاهش دبی آب می‌شود.
  • ورود ذرات جامد: ورود مو صابون ذرات زنگ زدگی و سایر آلودگی‌ها به داخل لوله‌ها می‌تواند باعث انسداد تدریجی علم دوش شود.
  • خرابی کارتریج: در برخی از مدل‌های شیرآلات خرابی کارتریج داخلی می‌تواند باعث کاهش فشار آب و در نهایت انسداد کامل شود.

راهکارهای رفع انسداد:

  • تمیزکاری منظم: انجام تمیزکاری دوره‌ای با استفاده از سرکه سفید یا محلول آب و جوش شیرین می‌تواند از تشکیل رسوبات و جلوگیری از انسداد جلوگیری نماید.
  • استفاده از مواد شوینده تخصصی: برای رفع رسوبات سخت و لجباز می‌توان از مواد شوینده تخصصی رسوب‌زدا استفاده نمود.
  • جدا کردن و شستشوی علم دوش: در صورت شدت انسداد می‌توان علم دوش را از شیرآلات جدا کرده و با استفاده از یک مسواک نرم و محلول شوینده منافذ آن را به طور کامل تمیز نمود.
  • تعویض کارتریج: در صورت خرابی کارتریج باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

تحمع رسوبات و ذرات جامد

رسوب کردن ذرات جامد یکی از اصلی‌ترین راه‌های سد شدن مسیر خروج آب از لوله‌ها است. جنس این رسوبات معمولا از مواردی مانند آهن منگنز کلسیم و سایر معدنی باشد که با آب ترکیب شده و رفته رفته رسوب پیدا می‌کنند. در این صورت جریان آب کاهش یافته و شاهد گرفتگی لوله خواهیم برد.

گرفتگی و رسوب شیرآلات حمام

بروز مشکل در کارتریج

درصورتی که کارتریج شیر حمام خراب شود نمی‌توانید انتظار داشته باشید که آب به درستی جریان پیدا کند. کارتریج قطعه‌ای است که بیشتر در شیرآلات اهرمی دیده می‌شود. به بیان بهتر می‌توان ادعا کرد که این قطعه کار واشر را در شیر‌های کلاسیک انجام می‌شود.

 شیر حمام کسری مدل ناپل

تنگ شدن مسیر خروجی آب

یکی دیگر از دلایلی که منجر به سخت شدن خروج آب از شیرالات حمام می‌شود تنگ شدن مسیر خروجی و فشار بیش از حد آب در داخل آن‌ها است. دلایل مختلفی ممکن است سبب بروز این مشکل شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نصب نادرست لوله‌ها اشاره کرد. همچنین درصورتی که لوله‌های زاویه غیرطبیعی هنگام نصب داشته باشند نیز این مشکل بروز می‌کند.

شکسته شدن لوله‌ها

یکی دیگر از دلایلی که سبب بروز مشکل در خروج آب از لوله‌های حمام می‌شود ایجاد شکستگی در لوله‌ها می‌باشد. به طوری که نصب ناصحیح و همچنین فشار بیش از حد داخل لوله‌ها سبب بروز این مشکل می‌شوند. درصورتی که قصد دارید از بروز این مشکل جلوگیری کنید باید تمامی اصول تعمیر و نگهداری لوله‌ها را به صورت دوره‌ای پیاده‌سازی کنید. همچنین درصورتی که از فیلتر‌ها و شیر آب مناسب استفاده کنید خبری از تجمع رسوبات جامع در لوله‌ها نخواهد بود. به علاوه اینکه بهتر است برای نصب این لوله‌ها از افراد کاملا متخصص استفاده کنید. در ادامه درباره بهترین روش‌های بازکردن لوله حمام برای شما صحبت خواهیم کرد.

بهترین روش رسوب‌زدایی سردوش حمام

روش‌های مختلفی را می‌توان برای از بین بردن رسوبات سردوش حمام استفاده کرد. اینکه کدام روش مناسب شماست و برای شما بهترین است تاحدودی شخصی است. طوری که وابسته به امکانات و مواردی که دراختیار دارید بهترین روش می‌بایست انتخاب شود. در ادامه درباره بهترین روش رسوب‌زدایی سردوش حمام برای شما صحبت خواهیم کرد.

از سدیم کربنات استفاده کنید

از مهم‌ترین مواد خانگی که به بازکردن لوله حمام کمک می‌کند می‌توان به سدیم کربنات اشاره کرد. به کمک این ماده می‌توان به خوبی رسوباتی که داخل لوله تجمع یافته‌اند را از بین برد. برای این کار می‌توانید یک فنجان از این ماده را در یک لیتر آب حل کنید. سپس آن را داخل لوله حمام بریزید و نیم ساعت صبر کنید. حال نوبت به آن می‌رسد که با آب داغ لوله را شستشو دهید. بهتر است در این حین با بازکردن شیر‌های آب جریان آب را به راه بندازید.

از خلال پیاز استفاده کنید

از دیگر روش‌هایی که می‌توان به کمک آن انسداد لوله‌های حمام و سردوش آن را برطرف کرد استفاده از خلال پیاز است. در ابتدا باید یک پیاز خلال کنید و سپس آن را همراه با آب داغ به لوله حمام بریزید. سپس باید حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خلال پیاز رسوبات را از بین ببرد. حال می‌توانید با شستشوی لوله به کمک آب داغ مشکل انسداد لوله حمام را برطرف کنید.

استفاده از سرکه را فراموش نکنید

یکی دیگر از متریال بسیار مفیدی که می‌تواند به شما برای بازکردن لوله حمام کمک کند سرکه است. ابتدا یک لیوان سرکه را با آب میکس کرده و به لوله حمام تزریق کنید. حال باید نیم ساعت صبر کنید تا سرکه رسوبات جامد و ذرات موجود در لوله‌ها را از بین ببرد. حال می‌توانید لوله را با آب داغ شستشو دهید. همچنین بهتر است شیرآلات را باز کنید تا در لوله جریان پیدا کند. در ادامه به یک راه تخصصی برای حل مشکل انساداد دوش حمام خانه شما اشاره خواهیم کرد.

از پمپ هوا استفاده کنید.

یکی دیگر از روش‌هایی که به خوبی می‌تواند به حل این مشکل کمک کند استفاده از پمپ هواست. ابتدا برای استفاده از این روش لوله حمام را به کمک یک نایلون بپوشانید و سوراخ‌های فوقانی و پایینی آن را با چسب بپوشانید. سپس به کمک یک پمپ هوا هوایی فشرده به لوله تزریق کنید. به کمک این ماجرا لوله حمام باز خواهد شد. درصورتی که این مشکل هم نتوانست مشکل را برطرف کند باید از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

شیرالات حمام کسری

سخن پایانی

شیرالات کسری دارای ده سال گارانتی و تضمین خدمات هستند.استحمام کردن یکی از نیاز‌های مهم افراد و همیشگی افراد است. اما لازمه درست انجام شدن این کار تامین فشار آب کافی است. طوری که لوله‌ها دچار انسداد نشده و آب با فشار کافی از لوله حمام خارج شود. در این مطلب همه چیز درباره انسداد لوله حمام و البته راه‌های بازشدن آن را خدمت شما توضیح دادیم. این انسداد معمولا بدلیل رسوب کردن ذرات جامد از جمله ذرات کلسیمی ایجاد می‌شوند. می‌توان به کمک برخی ترکیبات قابل دسترس این رسوبات را حل کرد و انسداد لوله‌ها را برطرف کرد. همچنین استفاده از خلال پیاز و البته پمپ هوا هم می‌تواند به حل سریع این مشکل کمک کند. آیا شما راه دیگری برای حل این مشکل به ذهنتان می‌رسد؟ حتما ما را درجریان ایده‌های خود قرار بدهید.

منبع : کنوا

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گرفتگی و رسوب شیرآلات حمام" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گرفتگی و رسوب شیرآلات حمام"، کلیک کنید.

یک دیدگاه

  1. اگر به دنبال یک محصول با کیفیت هستین که گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی داره حتما از برند شیرالات کسری تمام شیرهای مورد نیاز منزلتون تهیه کنین.
    10 سال گارانتی و خدمات پس از فروش بی دلیل نیست.