برسی دوربین فیلم برداری سونی Sony FX6 Full-Frame Cinema Camera (Body Only)

نقدر و برسی

دوربین فیلم برداری سونی Sony FX6 Full-Frame Cinema Camera (Body Only)

بررسی دوربین سینمای فول فریم سونی FX6

دوربین فول فریم FX6 سونی به گونه‌ای طراحی شده است که تصاویری منعطف به سبک سینمایی را در فرمی بسیار فشرده ارائه دهد. FX6 با قابلیت ضبط حداکثر 15 استاپ محدوده دینامیکی، محدوده S-Cinetone سونی برای رنگ پوست شبیه به فیلم و ضبط 4:2:2 XAVC-I تا 10 بیت، FX6 آماده تکمیل هر دو FX9 و VENICE است. رکوردها او کند است و به راحتی مسئولیت تولید یک مستند را بر عهده دارد و فقط با گیمبال و پهپاد فیلمبرداری می کند.

FX6 یک سنسور فول فریم 4K Exmor R را با موتور BIONX XR برای ضبط فوق العاده حساس در طیف وسیعی از تنظیمات، با استفاده از ISO پایه 800 و همچنین حالت حساسیت بالای ISO 12800 برای نور کم ترکیب می کند. صحنه های.

بدنه Sony FX6 با وزن کمی کمتر از 907 گرم، سبک تر از FX9 است و ابعاد آن 6 x 4.6 اینچ (15.2 x 11.68 سانتی متر) است و دارای یک سنسور فول فریم در بدنه ای شبیه به سنسور Sony S35 است. این FS5 است. در حالی که FX6 برای یک گردش کار همزمان سینمایی حرفه ای برای صحنه کاملاً مناسب است، چندین ویژگی را ارائه می دهد که برای یک کاربر دوربین یک مزیت است. این ویژگی ها عبارتند از:

فوکوس خودکار سریع و دقیق با تشخیص چهره و فوکوس خودکار بی‌درنگ چشم، تنظیمات فیلتر ND خودکار و دستی برای جبران نوردهی سریع و نمایشگر LCD 3.5 اینچی با دسترسی به تنظیمات منوی اصلی و موقعیت‌یابی چند منظوره کار با آن آسان‌تر است.

افزودن یک پلاگین چند منظوره به خط سینمای سونی

به عنوان بخشی از خط سینمای سونی، FX6 دارای همان ویژگی های اولیه تصویربرداری دوربین های قدیمی VENICE و FX9 است. ویژگی های مشترک کلیدی عبارتند از سنسور فول فریم، تشخیص رنگ فیلم، فرم فشرده، وزن سبک، رابط های ارتباطی حرفه ای و گزینه های فوکوس خودکار پیشرفته.

در مقایسه با FX9، FX6 در چندین مشخصات متفاوت است. اما بیشتر مشخصات FX6 مانند FX9 است و چند ویژگی نسبت به FX9 بهبود یافته است:

  • سازگار با فیلمبرداری FX9 تا DCI 4K60
  • دامنه گزینه های مشابه S-Cinetone، S-Log3 و HLG را دارد
  • مانند FX9 خروجی خام 16 بیتی دارد
  • جا برای لنز سونی E وجود دارد
  • گزینه های مشابه از 1/4 تا 1/128 ND را ارائه می دهد
  • همچنین ورودی های صوتی XLR 2 کاناله را ارائه می دهد

تفاوت بین دوربین های FX6 و FX9

  • ضبط 4K در مقابل 6K
  • شامل یک پورت BNC12 G/6G/3G-SDI است که پورت اختیاری 3G-SDI3 FX9 را تغییر می دهد.
  • دارای یک پورت timecode است، اما فاقد اتصال genlock موجود در FX9 است

ویژگی های پیشرفته FX6 عبارتند از:

  • محدوده ISO 320 تا 409600 در مقایسه با محدوده 320 تا 102400 FX9
  • نرخ فریم p120 در 4K و تا p240 در HD در مقایسه با p1080 در HD در دوربین FX9
  • اسلات های کارت دوگانه با کارت های قوی و کارآمد CFexpress نوع A یا کارت های SDXC که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، در مقایسه با FX9 که به کارت های اختصاصی XQD و یک کارت SD تکی دارد، سازگار هستند.

سنسور فول فریم 4k Exmor R CMOS

سنسور تصویر 10.2 مگاپیکسلی FX6 دارای نور پس زمینه برای عملکرد عالی در نور کم، 627 نقطه فوکوس برای فوکوس خودکار تشخیص فاز سریع و سازگاری با لنزهای فول فریم است که ظاهری غنی و چشمگیر ایجاد می کند. سرعت اسکن سریع سنسور نقص شاتر را به حداقل می رساند و از نرخ فریم بالا و پاسخ فوکوس خودکار سریع پشتیبانی می کند.

15+ توقف محدوده دینامیکی

سنسور Exmor R همچنین به FX6 اجازه می دهد تا 15+ استاپ محدوده دینامیکی عظیم را در حالت Cine EI با S-Log3 ثبت کند و تصاویری با وضوح بالا ایجاد کند.

محدوده ISO گسترده

شما می توانید از بین ISO پایه 800 تا ISO 12800 با حساسیت بالا برای ضبط در نور کم و حداکثر ISO 409600 برای تنظیمات در نور بسیار کم انتخاب کنید.

فیلترهای ND متغیر الکترونیکی

تراکم خنثی یکپارچه یا سیستم فیلتر کاهش ND می تواند به طور خودکار برای نوردهی صحیح تصاویر حتی در شرایط نوری متغیر استفاده شود، یا می توانید به صورت دستی تراکم فیلتر ND را در مراحل 1/4 تا 1/128 هنگام ضبط تنظیم کنید. هر دو گزینه تصاویر را بدون تأثیر بر عمق میدان انتخابی شما در معرض نور مناسب قرار می دهند.

گزینه های کدک پیشرفته XAVC

FX6 اولین دوربین کامپکت فول فریم است که قادر به ضبط UHD 4K 4:2:2 در کدک XAVC-I با کیفیت بالا و در عین حال کارآمد است. همچنین به شما امکان می دهد بین کدک های حرفه ای XAVC Intra و XAVC Long با نرخ بیت از 35 تا 600 مگابیت بر ثانیه انتخاب کنید.

گزینه های نرخ فریم بالا

برای حرکت آهسته و سریع، از بین نرخ فریم کامل زیر انتخاب کنید:

  • 1-60 فریم بر ثانیه از وضوح HD تا DCI 4K
  • 100 یا 120 فریم بر ثانیه HD در طول UHD 4K
  • 150، 180، 200 یا 240 فریم در ثانیه با کیفیت Full HD

گزینه های Super35 عبارتند از:

  • 1-60، 100 و 120 فریم در ثانیه با کیفیت Full HD

نگاه سینمایی رسا

منحنی گامای S-Cineton سونی با رنگ‌های فیلم‌مانند، رنگ‌های ملایم‌تر و بازتولید رنگ پوست دلپذیر، ظاهری سینمایی ارائه می‌دهد. این نمای سینمایی نه تنها برای مشاهده در دوربین در دسترس است، بلکه می توان آن را با حداقل درجه بندی یا بدون درجه بندی برای پردازش کوتاه ضبط و تولید کرد. گزینه های S-Cinetone، S-Log3، S-Gamut3 و S-Gamut3.Cine همچنین روند تطبیق فیلم FX6 با فیلم VENICE یا FX9 شما را ساده می کند و گزینه های درجه بندی رنگ گسترده ای را ارائه می دهد.

فوکوس خودکار هیبریدی سریع / تشخیص فاز

سازگار با بیش از 50 لنز E-mount سونی، گزینه‌های فوکوس خودکار پیشرفته FX6 شامل حالت‌های تشخیص چهره و فوکوس خودکار چشمی برای فوکوس سریع با وضوح عالی، حتی در نور کم است. فوکوس خودکار تشخیص فاز با استفاده از هفت مرحله نرخ فریم و پنج مرحله حساسیت سوژه، این دقت و وضوح را تکمیل می کند.

تثبیت کننده تصویر و موارد دیگر با شتاب دهنده و ابرداده

FX6 را با نرم‌افزار Catalyst Prepare/Browse سونی جفت کنید تا از متادیتا برای تثبیت‌کننده تصویر، چرخش خودکار گیمبال، و برچسب‌گذاری برای فیلتر آسان‌تر کلیپ‌ها پس از تولید استفاده کنید.

صفحه نمایش لمسی LCD کنترلی 3.5 اینچی

مانیتور 3.5 اینچی FX6 امکان رزولوشن بالا و کنترل لمس آسان صفحه نمایش دوربین را فراهم می کند. کنترل‌های سریع در منوی LCD شامل تنظیمات کلیدی مانند کدک، حالت اسکن تصویر، اندازه تصویر و نرخ فریم، حساسیت ISO/پایه، حالت تصویر و سطح صدا است.

طراحی و ساخت قابل اعتماد

بدنه FX6 که با یک شاسی سبک وزن و در عین حال بادوام از آلیاژ منیزیم ساخته شده است، حداکثر قابلیت اطمینان را ارائه می دهد و گرما را از بین می برد تا زمان ضبط طولانی را امکان پذیر کند. درزها، دکمه ها و رابط های خارجی با گولوپ و موم های جدیدی ساخته شده اند که مقاومت دوربین در برابر گرد و غبار و رطوبت را نیز بهبود می بخشد.

ضبط صدا 4 کاناله

FX6 با ترکیب منابع ورودی های دوگانه XLR، ورودی چند کفشه 2 کاناله و میکروفون استریو تعبیه شده در دسته بالایی دوربین، ضبط صدا تا 4 کانال را ارائه می دهد. این ویژگی به شما امکان می دهد همزمان از میکروفون خارجی برای ضبط منبع صوتی اصلی و میکروفون داخلی برای صدای محیط یا پیام های صوتی اپراتور استفاده کنید.

رابط ورودی/خروجی حرفه ای

پورت های ورودی و خروجی FX6 شامل خروجی G/6G/3G-SDI12 قابل انتخاب برای نظارت انعطاف پذیر، خروجی خام 12 بیتی از طریق خروجی SDI و HDMI است. همچنین دارای ورودی و خروجی کد زمانی برای همگام سازی چندین دوربین و یک ماژول Wi-Fi داخلی است.

پورت کارت CFexpress و چندین حالت ضبط

درگاه‌های کارت حافظه دوگانه FX6 هم کارت‌های CFexpress نوع A دندانه‌دار، با کارایی بالا و ظرفیت بالا و هم کارت‌های UHS-II/UHS-1 SDXC را می‌پذیرند. توجه داشته باشید که کارت های CFexpress نوع A برای ضبط 100/120 فریم در ثانیه UHD 4K و 150/180/200/240 فریم بر ثانیه ضبط با سرعت بالا مورد نیاز هستند.

طراحی مدولار Grab and Go

طراحی ماژولار FX6 به شما این امکان را می دهد که از بدنه جمع و جور آن برای استفاده با گیمبال یا پهپاد استفاده کنید یا می توان از آن با لوازم جانبی جداگانه مانند Smart Grip و Smart Grip برای کنترل دستی هنگام عکاسی دستی استفاده کرد. صفحه نمایش 3.5 اینچی را می توان به سرعت در چندین مکان روی دوربین برای مشاهده ارگونومیک راحت قرار داد.

سازگاری با موبایل مرورگر محتوا

عملکرد Wi-Fi دوربین FX6، کنترل از راه دور و کنترل فوکوس/عنبیه/زوم را در صورت استفاده با برنامه موبایل مرورگر محتوا و یک تلفن هوشمند یا کنترل از راه دور سازگار، فعال می‌کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی دوربین فیلم برداری سونی Sony FX6 Full-Frame Cinema Camera (Body Only)" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی دوربین فیلم برداری سونی Sony FX6 Full-Frame Cinema Camera (Body Only)"، کلیک کنید.