رییس جمهور لتونی: دلیلی برای ممانعت از اوکراین در حمله به روسیه وجود ندارد

رییس جمهور لتونی: دلیلی برای ممانعت از اوکراین در حمله به روسیه وجود ندارد

همزمان با پیشروی نیروهای روسیه و جنجال های اخیر برخی حامیان اوکراین درباره اعزام نیرو به این کشور یا استفاده از تسلیحات غربی در حمله به خاک روسیه، رییس جمهور لتونی گفت دلیلی برای جلوگیری از اوکراین جهت حمله به روسیه نمی بیند.

به گزارش گولوپ، «ادگارس رینکویکس» رییس جمهور لتونی در مصاحبه با سی ان ان بیان کرد: «پیشروی های روسیه در اوکراین ناشی از عدم توانایی غرب در ارایه تسلیحات به اوکراین و اعمال محدودیت ها در استفاده از آنهاست.»

او در ادامه ادعا کرد که «هیچ دلیلی» برای جلوگیری از اوکراین در حمله به روسیه وجود ندارد.

رییس جمهور لتونی افزود: «اگر اوکراین شکست بخورد، امنیت ما در جهت منفی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؛ بنابراین ما نمی خواهیم مجددا شاهد دوران سیاه تاریخ باشیم.»

رینکویکس با اشاره به وضعیت پیچیده اوکراین و دستاوردهای روسیه در میدان نبرد اذعان کرد: «پس از 2 سال و چند ماه جنگ، اوکراین با مسایل سخت و جدی مواجه شده است و متاسفانه تاکنون روسیه موفق شده پیشروی کند.»

وی ضمن اعلام موافقت با اظهارات اخیر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو مبنی بر صدور اجازه به اوکراین برای استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه گفت: «هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که به اوکراین اجازه ندهیم که از تسلیحات علیه روسیه استفاده نکند. هم چنین این مسیله که می گویند روسیه شاید تنش ها را بیشتر کند به نظر من واقعی نیست.»

در حالی که هنوز مسیله صلح برای جنگ اوکراین مطرح نیست و متحدان این کشور به جای تمرکز بر یک راه حل مسالمت آمیز، به ارسال مداوم تسلیحات به کی یف ادامه می دهند، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پیشتر در گفت وگویی با نشریه اکونومیست بیان کرد که اعضای این ایتلاف نظامی غربی باید آزادانه به اوکراین اجازه دهند تا با تسلیحات آنها «به خاک روسیه حمله کند.»

پایان خبر گولوپ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رییس جمهور لتونی: دلیلی برای ممانعت از اوکراین در حمله به روسیه وجود ندارد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رییس جمهور لتونی: دلیلی برای ممانعت از اوکراین در حمله به روسیه وجود ندارد"، کلیک کنید.