اولین شهر بلند جهان، بلندتر می شود

اولین شهر بلند جهان، بلندتر می شود

آفتاب نیوز :

 این شهر دارای بیش از 550 ساختمان است که حداقل 150 متر ارتفاع دارند و اولین بلندترین شهر در جهان لقب گرفته است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هنگ کنگ با متراکم ترین مناطق زندگی و بلندترین آسمان خراش های جهان، دهه هاست که مردم محلی و بازدیدکنندگان را با افق مشهور خود جذب کرده است.

 این شهر به عنوان یکی از مراکز جهانی مالی دارای بیش از 550 ساختمان است که حداقل 150 متر ارتفاع دارند و بر اساس پایگاه داده های شورای ساختمان های بلند و آسمان خراش ها، این شهر «اولین بلندترین شهر» در جهان است.

هنگ کنگ در نیمه دوم قرن بیستم شاهد رونق ساخت وساز بود زیرا جمعیت آن به شدت افزایش یافت و پس از واگذاری مستعمره سابق بریتانیا به چین در سال 1997، توسعه آن همچنان ادامه داشت.

بسیاری از 7.5 میلیون نفر ساکن شهر در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند، به طوری که متوسط سطح زیربنای سرانه خانوارها در سال 2021 حدود 16 متر مربع بود.

محققان اظهار کردند که توسعه شهری هنگ کنگ در دهه های آینده، با محدودیت جغرافیای طبیعی و سیاست محدودکننده زمین، راهی جز افزایش عمودی ندارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اولین شهر بلند جهان، بلندتر می شود" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اولین شهر بلند جهان، بلندتر می شود"، کلیک کنید.