خرازی: تنها دارنده سلاح هسته ای منطقه باید خلع سلاح شود

خرازی: تنها دارنده سلاح هسته ای منطقه باید خلع سلاح شود

رییس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر مواضع جمهوری اسلامی ایران برای منطقه ای عاری از سلاح هسته ای، گفت: اگر اسراییل جسارت کند و بخواهد ایران را تهدید هسته ای کند، در دکترین هسته ای خود تجدیدنظر می کنیم.

به گزارش گولوپ، «سید کمال خرازی» رییس شورای راهبردی روابط خارجی روز یکشنبه و طی سخنانی در سومین نشست گفت وگوهای ایرانی-عربی با عنوان «برای همکاری و تعامل» اظهار داشت: امیدوارم این جلسات موجبات نزدیکی فکری شود و باب تعامل و همکاری بیشتر بین ایران و کشورهای عربی فراهم شود. امروزه گرفتار جنگ غزه هستیم و همه باید تلاش کنند این جنگ متوقف شود. 

وی تصریح کرد: متاسفانه با حمایت اروپا و آمریکا جنگ غزه همچنان ادامه دارد، آمریکا و اروپا از یک طرف تسلیحات کشنده در اختیار اسراییل  قرار می دهند که علت اصلی ادامه این جنگ است و از طرف دیگر برای مردم عادی و زنان و کودکانی که به شهادت می رسند، اشک تمسلح می ریزند. این چه معنایی دارد؟ آیا این پذیرفتنی است؟ اگر می خواهید به مردم غزه آسیب بیشتری نرسد، اسلحه نفرستید، کمک نکنید، بگذارید این جنگ فروکش کند. 

خرازی افزود: کشورهای اسلامی تلاش کرده اند جلسات خوبی در سازمان همکاری اسلامی برگزار و بیانیه های خوبی صادر شده اما بیانیه کافی نیست؛ انتظار می رود کشورهای اسلامی باید رژیم صهیونیستی را تحریم کنند، نه تنها خودشان تحریم کنند بلکه کشورهای آمریکایی و اروپایی را تحریم کنند. 

رییس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: افکار عمومی جهانیان بیدار است، می بینید در کشورهای مختلف علیه سیاست های دولت های اروپایی و آمریکا تلاش می کنند تا فشارهایی را وارد کنند. 

وی افزود: مذاکراتی غیرمستقیم بین حماس و اسراییل برقرار بوده ولی اصولا اسراییلی ها مذاکره پذیر نیستند؛ اگر تن به مذاکره دهند و به توافقی برسند، آن را در عمل منتفی می کنند و به مراتب مختلف با حمایت آمریکا و اروپا متاسفانه توافقات انجام شده را به سمت انحراف می برند؛ مثال بارز آن همین قرارداد اسلو است. 

خرازی خاطرنشان کرد: در این روزهای اخیر دیدیم به رغم موافقت حماس با پیشنهادی که مصر و قطر داده بودند اسراییلی ها آن را نپذیرفتند و به تجاوز در رفح دست زدند. این نشان می دهد اسراییلی ها فقط با زبان زور وارد میدان می شوند و اهل مذاکره جدی نیستند. 

وی همچنین اظهار داشت: ما در برابر این رژیم چه کار باید کنیم؟ فکر می کنم بایستی قوی باشیم. اگر بتوانیم بدون پشتیبانی بیگانگان بر اساس اتکا به منابع خودمان و به صورت مستقل قوی باشیم، می توانیم در برابر این تجاوزات واکنش لازم را بدهیم.

ادامه دارد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خرازی: تنها دارنده سلاح هسته ای منطقه باید خلع سلاح شود" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خرازی: تنها دارنده سلاح هسته ای منطقه باید خلع سلاح شود"، کلیک کنید.