سوره کوثر برای یادگیری کودکان

همانطور که می دانید سوره کوثر کوچکترین سوره قرآن است. سوره کوثر صد و هشتمین سوره و از سوره های مکی قرآن است که در جزء سی ام قرآن جای دارد. آموزش به کودکان قواعدی دارد که مراعات آن باعث ایجاد علاقه در آنها و اُنس با قرآن می شود. قیمت لباس بسیجی بچه گانه را نوسانات بازار تعیین میکند . پیامبر گرامی ما حضرت محمد (ص) در مکه زندگی می کرد. او دو پسر داشت که وقتی خیلی کوچک بودند از دنیا رفتند. در آن زمان همه فکر می کردند که پسرها بهتر از دخترها هستند و به همین خاطر پیامبر (ص) را که دیگر پسری نداشت مسخره می کردند؛ اما خدای خوب و مهربان به خاطر اینکه حضرت پیامبر (ص) کارهای خیلی خوبی انجام می داد، فرشته جبرییل را به سوی او فرستاد تا خبر هدیه بزرگ را به پیامبر عزیز ما حضرت محمد (ص) بدهد.

سوره کوثر برای یادگیری کودکان

سوره کوثر برای یادگیری کودکان

شما می دانید آن هدیه چه بود؟ فرشته مهربان از طرف خداوند مژده آورد که ای پیامبر! ما به تو دختری هدیه می کنیم که برای تو خیر و برکت فراوان دارد. بچه ها! اسم آن دختر حضرت فاطمه (ع) بود. فاطمه (ع) دختر خیلی خوبی بود؛ قشنگ قرآن می خواند و کارهای خوب زیادی انجام می داد. پیامبر (ص) درباره حضرت فاطمه (ع) می گفت: هرکس فاطمه (ع) را دوست داشته باشد در بهشت با من خواهد بود.  پیامبر (ص) از این که خداوند به او هدیه خیلی خوبی داده بود خوشحال بود. تا اینکه یک روز فرشته جبرییل از طرف خداوند آمد و گفت: برای تشکر از خداوند به خاطر این هدیه زیبا نماز بخوان؛ چون خداوند نماز خواندن را دوست دارد؛ و شتری را قربانی کن و گوشت آن را به آدم های فقیر بده. گفتیم که مردم مکه برای اینکه پیامبر (ص) پسری نداشت او را مسخره می کردند.

خدای خوب و مهربان به پیامبر (ص) فرمود: دشمنت که تو را مسخره می کرد با اینکه پسران زیادی داشت، نسل او ادامه پیدا نخواهد کرد. اما بچه ها! نسل و ذریه پیامبر (ص) از فرزندان حضرت فاطمه (ع) در سراسر جهان زیاد شد و همه سادات از فرزندان پیامبر (ص) هستند. ما هم دوست داریم که مانند فرزندان پیامبر (ص) نسل خوبی برای پدر و مادر خود باشیم. برای طراحی لباس پلیس دختر انه از پارچه هایی با طرح های دخترانه استفاده میشود . در آخر به یک روایت از امام صادق علیه السلام بپردازیم که از فضیلت سوره کوثر می فرمایند. امام جعفر صادق علیه السلام که امام ششم ما شیعیان هستند، می فرمایند : کسی که سوره کوثر را در نمازهای روزانه می خواند، در روز قیامت از حوض کوثر خواهد نوشید و همنشین رسول خدا در زیر درخت طوبی خواهد بود.

پیامبر مهربان ما، همسایه ی بدجنسی داشت که همیشه جلوی راهش را می گرفت و می خندید و می گفت : من تعداد زیادی پسر دارم. از آن جایی که نسل من زیاد هست، با گذشتن سال های زیاد، همه من را به خاطر وجود این پسرها و نسلم می شناسند. ولی تو چون پسر نداری، ابتر هستی؛ یعنی نسلت قطع می شود و بعد از گذشتن چند سال دیگر، نامی از تو نمی ماند و کسی تو را نمی شناسد. پیامبر ما با اینکه این همسایه ی بدجنس, اذیتش می کرد، امّا ایشان، با او به خوبی رفتار می کرد. تا این که خدای مهربان فرشته ای را فرستاد تا به پیامبر بگوید: ما به تو کوثر عطا کردیم. این سوره در جزء 30 قرآن قرار دارد. این سوره، 3 آیه و 10 کلمه دارد؛ به خاطر همین کوچکترین سوره ی قرآن است. در همه ی آیه های این سوره، پیامبر مورد خطاب قرار گرفته است.

منظور از کوثر در آیه ی اول، آمده حضرت زهرا سلام اللّه علیها و فرزندان ایشان هستند؛ به همین خاطر این سوره به این نام، نامیده شده است. کوثر؛ یعنی خیر کثیر. حوض کوثر، رودی در بهشت است. امام صادق علیه السّلام فرموده اند: کسی که سوره ی کوثر را در نمازهای واجب خود، می خواند، در روز قیامت، از حوض کوثر خواهد نوشید. 1 فرزند پیامبر، عبداللّه از دنیا رفته بود و پیامبر دیگر پسری نداشت. مرد بدجنسی به نام عاص بن وایل، در جمع قریش، به پیامبر توهین می کرد و با کلمه ی بی ادبانه ی ابتر پیامبر را صدا می زد. ابتر؛ یعنی کسی که بعد از خودش کسی را ندارد که نسلش را ادامه بدهد. خداوند با این سوره، به پیامبر دلداری داد که به او خیر فراوان عطا شده است. همچنین به او بشارت داد که دشمنان او ابتر خواهند بود.

خداوند به پیامبر یک هدیه ی بزرگ، عطا کرد و آن وجود نازنین دخترشان بود، که همانطور که قرآن فرموده بود، نسل پیامبر، از ایشان ادامه پیدا کرد و امامان معصوم ما، همه از نسل ایشان هستند. امّا در مقابل این نعمت، از پیامبر خواسته شد که به خاطر این نعمت بزرگ، حمد خدا را بگوید و شتر قربانی کند. یکی از آموزه های این سوره، این است که در مقابل نعمت های خداوند، حمد خدا را فراموش نکنیم. شما می توانید برگه ی کامل را چاپ کرده و برش داده و کلمات به هم ریخته ی سوره را بر روی برگه آزمون بچسبانید. و یا با چاپ برگه آزمون، خودتان آیات را بنویسید. در صورتی که امکان وضو گرفتن برای شما میسّر نیست؛ حتماَ برگه را با چسب نواری بپوشانید تا دست بی وضو به آیات برخورد نکند.

در زمان های گذشته به خاطر اینکه جنگ و کارهای سختی مثل دامداری و کشاورزی زیاد بود، اکثر مردم دوست داشتن که بچه اونها پسر باشه تا توی کارها به اونا کمک کنه. لباس پلیس راهور برای حفاظت از فرد در مقابل خطرات مختلف طراحی می شوند . بعد از به دنیا اومدن حضرت فاطمه (س) پیامبر نماز شکر خوند، قربانی کرد و همه مردم شهر رو به مهمانی دعوت کرد تا اونارو در خوشحالی خودش شریک کنه. اما دشمنان پیامبر اونو مسخره می کردن و می گفتن که تو پسری نداری و نسل تو ادامه پیدا نمی کنه. در این زمان بود که خداوند سوره کوثر رو نازل کرد و به پیامبر ص بشارت داد که به دنیا آمدن دخترش خیر و نیکی فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

به این ترتیب همه امامان از نسل حضرت فاطمه زهرا (س) بودند و راه و رسم نسل پاک پیامبر را برای سالیان سال زنده نگه داشتند. تفسیر سوره کوثر برای کودکان دانلود تحقیق و مقاله رایگان با عنوان تفسیر سوره کوثر عاص بن وایل که از سران مشرکان بود، پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را در مسجد الحرام ملاقات کرد. گروهی از سران قریش در مسجد نشسته بودند و به او گفتند: با که صحبت می کردی؟ گفت: با این مرد ابتر. این تعبیر را به خاطر این انتخاب کرد که عبدالله پسر پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) از دنیا رفته بود، و عرب کسی را که پسر نداشت، ابتر یعنی بلاعقب می نامید. سوره کوثر نازل شد و پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را به نعمت های بسیار و کوثر بشارت داد و دشمنان او را ابتر خواند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سوره کوثر برای یادگیری کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی دین و مذهب, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سوره کوثر برای یادگیری کودکان"، کلیک کنید.