کشت و صنعت تخته پاک چوب خورستان افتتاح شد – خبرگزاری گولوپ | اخبار ایران و جهان

کشت و صنعت تخته پاک چوب خورستان افتتاح شد - خبرگزاری گولوپ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار گولوپ، صبح جمعه در مراسمی با حضور رییس جمهور کشورمان کارخانه پاک چوب در شهرستان شوش به بهره برداری رسید. این شرکت با ایجاد جنگل درختان (اکالیپتوس) به مساحت 550 هکتار در شهرستان شوش و ایجاد کارخانه «ام دی اف» خام و محصولات مرتبط برای ایجاد زنجیره کامل تامین تولید از کاشت بذر تا نهال و کاشت درخت و پس از آن تولید ام دی اف خام و روکش توانسته گام مهمی برای تامین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید ام دی اف بردارد و وابستگی به واردات را کم کند.

مجموعه کشت و صنعت پاک چوب با هدف تکمیل زنجیره تامین، کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور اقدام به اجرای 12 میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری و کاشت 102 میلیون اصله نهال اکالیپتوس کرده است که این امر علاوه بر توسعه فضای سبز و بهبود شرایط زیست محیطی زیر ساخت لازم برای تامین مواد اولیه بزرگ ترین و پیشرفته ترین خط تولید ام دی اف منطقه با ظرفیت سالانه 400 هزار متر مکعب را نیز ایجاد کرده است.

این مجموعه در راستای مسیولیت اجتماعی خود اقدام به آموزش و ترویج کاشت نهال اکالیپتوس و توزیع گسترده آن در میان کشاورزان منطقه و کل کشور به صورت قرارداد خرید تضمینی محصول کرده است. در زراعت چوب اکالیپتوس علاوه بر استفاده از چوب، برگ آن نیز برای مصارف صنایع دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کشت و صنعت تخته پاک چوب خورستان افتتاح شد – خبرگزاری گولوپ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کشت و صنعت تخته پاک چوب خورستان افتتاح شد – خبرگزاری گولوپ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.