تاکید بر تقویت همکاری های مرزی و اربعینی

تاکید بر تقویت همکاری های مرزی و اربعینی

هیات عراقی با ماموریت بررسی و همکاری بیشتر درباره مرزها و نیز اتباع و امور گذرنامه ای با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و مسیولان مربوطه اعم از مسیولان پلیس گذرنامه و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیدار و بر امضای توافقنامه ای در این باره تفاهم کردند.

به گزارش گولوپ، هیات عراقی به ریاست سپهبد «سعد معن ابراهیم» مشاور امنیتی وزیر کشور عراق و هیات همراه از جمله «عمر الوایلی» رییس هیات گذرگاه های مرزی عراق با سید مجید میراحمدی معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره امضای توافق نامه مرزی بین دو کشور به ویژه مرتبط با اربعین حسینی به تفاهم رسیدند.

دو طرف در این نشست با تاکید بر روابط برادرانه ایران و عراق خواستار تقویت این روابط و تبادل اطلاعات در پایانه های مرزی با هدف تسهیل تردد مسافران و زوار به ویژه در اربعین حسینی شدند.

معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور در این دیدار با اشاره به اقدامات تجاوزکارانه اشغالگران آمریکایی در عراق از جمله حمله به مقرهای نیروهای عراقی تصریح کرد: نقض حاکمیت عراق را شدیدا محکوم می کنیم و به ملت و دولت عراق، شهادت برادران عراقی مان را در اثر حملات رژیم تجاوزکار آمریکا تسلیت می گوییم.

وی با تاکید بر این که «آمریکا باید به حاکمیت عراق احترام بگذارد»، افزود: جبهه مقاومت و اسلام عزیز به نزدیکی قله های پیروزی رسیده است و اقدامات متجاوزانه نمی تواند مانع از پیروزی مقاومت و ملت های مستقل شود.

سعد معن ابراهیم مشاور امنیتی وزیر کشور عراق در پایان این نشست با تشریح برخی توافقات در نشست هیات های دو کشور گفت: کمیته مشترک دو وزارت کشور ایران و عراق با هم دیدار کردند که در آن، سازمان گذرگاه های مرزی ایران و عراق هم حضور دارد.

معن افزود: ما امسال شاهد تماس های مستقیم، مداوم و بی سابقه ای بین دو کشور در جهت تسهیل زیارت اربعین هستیم؛امر مهمی که به هماهنگی و موفقیت برنامه ها و توافقات دو کشور منجر خواهد شد.

همچنین عمر الوایلی رییس هیات گذرگاه های مرزی عراق گفت: یک کمیته امنیتی بین دو کشور ایران و عراق، ویژه اربعین تشکیل شده است. ما برای تبادل اطلاعات زوار و کالاها بین دو طرف توافق کردیم. عراق همچنین با پروژه ترانزیت بین دو کشور موافقت کرد که منافع زیادی برای هر دو طرف دارد.

وی افزود: همچنین بین دو طرف برای افزایش بازرسی ها توافق و قرار شد انتقال اطلاعات بین دو سوی مرزهای ایران و عراق، صورت پذیرد.

پایان خبر گولوپ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاکید بر تقویت همکاری های مرزی و اربعینی" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاکید بر تقویت همکاری های مرزی و اربعینی"، کلیک کنید.