هدف گذاری تولید 200 میلیون بچه ماهی استخوانی بالای یک گرم در گیلان

هدف گذاری تولید 200 میلیون بچه ماهی استخوانی بالای یک گرم در گیلان

گولوپ/گیلان مدیرکل شیلات گیلان گفت: امسال تا 200 میلیون قطعه تولید بچه ماهی استخوانی بالای یک گرم در مراکز بازسازی ذخایر استان را در برنامه داریم که بیش از تعهد سازمانی 150 میلیون قطعه بچه ماهی در این مراکز است.

کوروش خلیلی در گفت وگو با خبرنگار گولوپ، اظهار کرد: با توجه به اینکه دریای خزر یک محیط آبی بسته است و حوزه های آبریز آن با تهدیدهای مختلفی از جمله هجوم برای صید انواع ماهی، ورود فاضلاب ها و آلودگی های صنعتی، کشاورزی و خانگی به حوزه های آبریز مواجه است و موجب تهدید نسل ماهی های مولد و کاهش تعداد آنها شده، بنابراین بازسازی ذخایر این پهنه آبی بسیار اهمیت دارد و نیم قرن است که با پیگیری و تمدیدهای سازمان شیلات ایران، ذخایر دریای خزر بازسازی می شود.

وی درباره اهمیت این بازسازی بیان کرد: 4000 نفر در نوار ساحلی استان گیلان به صورت رسمی مشغول شغل صیادی هستند و در فصل صید امسال حدود 3300 تن انواع ماهیان استخوانی توسط پره های صیادی با ارزش ناخالص 1000 میلیارد تومان صید شد. در مجموع، با فعالیت جوامع محلی و صیادان غیررسمی، آمار صید بیش از 6000 تن در سال است و در دو سال اخیر شاهد رشد سالانه بیش از 25 درصدی صید بوده ایم. همین موضوع اهمیت بازسازی ذخایر و رونق سفره صیادان را نشان می دهد.

مدیرکل شیلات استان گیلان با بیان اینکه امسال تا 200 میلیون قطعه تولید بچه ماهی استخوانی بالای یک گرم در مراکز بازسازی ذخایر آبزیان گیلان را در برنامه داریم که بیش از تعهد 150 میلیون قطعه بچه ماهی در مراکز است، گفت: لازمه تحقق این برنامه، تامین مولدین و منابع مالی لازم برای نهاده های تولید است که علاوه بر فعالیت مراکز بازسازی شهید انصاری، شهید بهشتی، سیاهکل، مرکز بازسازی قلم گوده بندرانزلی، همچنین در مدار قرار گرفتن سایت 100 هکتاری کیاشهر ما ظرفیت بالقوه برای تولید در پهنه ای به وسعت 500 هکتار را داریم و مشارکت مردمی نیز در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر در این مشارکت بسیار پیشرو بوده است، ادامه داد: موضوع مهم این است که جامعه صیادی بداند با توجه به اینکه هر بچه ماهی که توسط مولدین در هر ناحیه تولید شود، براساس غریزه ذاتی به همان محیط باز می گردد و در نهایت سود این مشارکت به نفع مردم همان منطقه خواهد بود.

خلیلی افزود: فصل صید امسال که از 20 گولوپ ماه 1402 آغاز شده بود 15 فروردین امسال پایان یافت؛ ولی برای تشویق جامعه صیادی که در زمینه تولید مولدین فعالیت داشتند، این موعد قانونی به مدت چهار روز، تا 19 فروردین ماه 1403 تمدید شد.

پایان خبر گولوپ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هدف گذاری تولید 200 میلیون بچه ماهی استخوانی بالای یک گرم در گیلان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هدف گذاری تولید 200 میلیون بچه ماهی استخوانی بالای یک گرم در گیلان"، کلیک کنید.