«مهران» پر ترددترین مرز در سال گذشته/ کاهش آمار تصادف در سه ماهه نخست سال

رئیس پلیس راه کشور در نشست خبری اعلام کرد؛

«مهران» پر ترددترین مرز در سال گذشته کاهش آمار تصادف در سه ماهه نخست سال

رئیس پلیس راه کشور در نشست کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی، مخصوص طرح ترافیک اربعین ۱۴۰۳ و مدیریت سفرهای شهریور ماه گفت: در سه ماهه امسال شاهد کاهش تصادفات بودیم و روند خوبی در ابتدای امسال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری گولوپ، هشتادمین نشست کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی، مخصوص طرح ترافیک اربعین ۱۴۰۳ و مدیریت سفرهای شهریور ماه، صبح امروز ۹ مرداد در مجتمع نورالرضا شهرک آزمایش برگزار شد. 

در این جلسه علاوه بر روسای بخش‌های مختلف پلیس راهور فراجا، نمایندگانی از اورژانس، امداد خودرو، هلال احمر و… نیز حضور داشتند. 

در طرح اربعین سال گذشته شاهد کاهش جانباختگان در استان‌های درگیر و هدف بودیم

سردار مومنی رئیس پلیس راه کشور در ابتدای این نشست با ارائه آماری از سال ۱۴۰۲ گفت: در طرح اربعین سال گذشته شاهد کاهش جانباختگان در استان‌های درگیر و هدف بودیم. در آذربایجان غربی و مرکزی شاهد افزایش جانباختگان بودیم و در مجموع شاهد ۱۹ درصد کاهش جانباختگان در سال ۱۴۰۲ بودیم و امیدواریم امسال نیز شاهد کاهش این تلفات باشیم. امسال هم انتظار داریم همانطور که تمامی دستگاه‌های دخیل تلاش کردند، پای کار باشند تا له نتایج مطلوب برسیم. 

وی ادامه داد: عدم توجه به جلو علل تصادفات فوتی و جرحی است. این آمار پس از آغاز طرح در ایام اربعین افزایش ۳ درصدی داشت. عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه و انحراف به چپ نیز دیگر علل تصادفات بودند. ساعات ۱۲ تا ۱۶ هم بیشترین امار تصادفات را داشتیم‌.

سردار مومنی درباره آمار تردد وسایل نقلیه، تصریح کرد: بیشترین تردد در مهران، شلمچه و چذابه بودند. مرز مهران ۳۴ درصد، مرز شلمچه ۳۱ درصد و مرز چذابه ۱۱ درصد در فهرست قراردارند، ۷۵ درصد اتوبوس‌ها به سمت مرز مهران، ۱۸ درصد مرز خسروی و چذابه ۵ درصد حرکت کردند. بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زائرین از مرز مهران تردد کردند. 

کاهش آمار تصادف در سه ماهه نخست سال

به گفته وی، در شهریور سال گذشته شاهد افزایش ۵.۲ درصدی جانباختگان در تصادفات رانندگی بودیم و امیدواریم امسال این را کنترل کنیم. ما در سه ماهه امسال شاهد کاهش تصادفات بودیم و روند خوبی در ابتدای امسال آغاز شد و امیدواریم در ادامه سال نیز این روند ادامه پیدا کند. شهریور سال گذشته بیشترین تعداد جانباختگان در تصادفات رانندگی را در کل سال داشت. بخشی از ایام اربعین نیز در شهریور است و ما امیدواریم اگر بتوانیم امار تصادفات شهریور را کنترل کنیم، تعداد کشته شد ای کل سال کمتر شود. 

رئیس پلیس راه کشور تاکید کرد: استان آذربایجان غربی بیشترین تصادفات را داشت. خراسان رضوی، خوزستان، فارس، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی و تهران بیشترین آمار جانباختگان تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داشتند. اصلی‌ترین علت تصادفات هم عدم توجه به جلو بود که علت عمده آن می‌تواند به جهت استفاده از تلفن همراه یا خواب‌آلودگی راننده باشد.

ممنوعیت عملیات عمرانی در استان‌های درگیر

این مقام مسئول اضافه کرد: طرح اربعین از ۱۶ مرداد تا ۸ شهریور برگزار می‌شود و همه نیروها در این ایام آماده باش کامل هستند. کلیه عملیات‌های عمرانی و جاده‌ای به استثنای موارد خاص، از ۲۰ مرداد و در استان‌های درگیر و از ۲۰ تا انتهای شهریور در کل کشور ممنوع است.

رئیس پلیس راه کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تردد کلیه اتوبوس‌ها برای رفتن به پایانه برکت فقط از کمربندی مهران ممکن است، افزود: چه اتوبوس‌هایی که از سمت دهلران به سمت مهران می روند و چه اتوبوس‌هایی که از سمت ایلام می‌روند باید از کمربندی غربی مهران به این پایانه بروند.

وی ادامه داد: برپایی موکب‌ها و استراحتگاه‌ها در ایام اربعین نباید به سمت پایانه‌های مرزی متمرکز شود. بهتر است در طول جاده این موارد ایجاد شود. چون یکی از نگرانی‌های ما در طرح اربعین و شهریور، خستگی در حین رانندگی است که این موارد بسیار می‌تواند کمک کند. 

سازمان حج زیارت آمار زائران را به سازمان‌های مختلف درگیر اعلام کند

به گفته سردار مومنی، باید سازمان حج زیارت آمار زائران را به سازمان‌های مختلف درگیر اعلام کند و سازمان‌های درگیر هم مشخصات تجهیزات و نیروهایشان را به پلیس راهور اعلام کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "«مهران» پر ترددترین مرز در سال گذشته/ کاهش آمار تصادف در سه ماهه نخست سال" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "«مهران» پر ترددترین مرز در سال گذشته/ کاهش آمار تصادف در سه ماهه نخست سال"، کلیک کنید.