عبدالسلام: صنعا و ریاض مهم ترین موانع را در روند صلح پشت سر گذاشته اند

عبدالسلام: صنعا و ریاض مهم ترین موانع را در روند صلح پشت سر گذاشته اند

رییس هییت مذاکره کننده صنعا از دیداری میان هییت صنعا و رهبران عربستانی خبر داد.

به گزارش گولوپ، محمد عبدالسلام، رییس هییت مذاکره کننده صنعا گفت: هییت صنعا و رهبران عربستانی دیداری را برگزار کرده و مهم ترین موانعی را که نقشه راه بحران یمن با آن مواجه است، پشت سر گذاشتند.

وی در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: نقشه راه شامل طرحی برای رفع نگرانی های همه است. هییت صنعا بر لزوم حل پرونده انسانی تاکید کرد. این پرونده شامل بازگشایی گذرگاه ها، بنادر و جاده ها است و این مسیله بر سایر پرونده ها از جمله مذاکرات سیاسی تاثیر می گذارد.

طرح صلح میان انصارالله یمن و عربستان شامل آتش بس در کل یمن و بازگشایی تمام گذرگاه های زمینی، هوایی و دریایی و ادغام بانک مرکزی و تبادل اسرا است.

عبدالسلام گفت: موضع بیشتر کشورها حفظ کشتی هایشان و ممانعت از حمله به آن هاست اما عملیات ما در دریای سرخ تا زمان پایان تجاوز به غزه ادامه خواهد داشت. موضع ما در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تغییر نخواهد کرد. اگر ظلم و محاصره ملت فلسطین پایان یابد عملیات ما نیز متوقف می شود. روند صلح در یمن در مسیر خوبی است. عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ جدا از روند صلح است.

پایان خبر گولوپ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عبدالسلام: صنعا و ریاض مهم ترین موانع را در روند صلح پشت سر گذاشته اند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عبدالسلام: صنعا و ریاض مهم ترین موانع را در روند صلح پشت سر گذاشته اند"، کلیک کنید.