برسی دوربین سینمایی سونی Sony FX3 Full-Frame Cinema Camera

نقدر و برسی

دوربین سینمایی سونی Sony FX3 Full-Frame Cinema Camera

دوربین کامپکت FX3 ترکیبی از سیستم های Sony Cinema Line و Alpha است

دوربین سینمای سونی FX3 با تاکید بر جمع و جور بودن، جدیدترین دوربینی است که تصاویر باکیفیت تولید می‌کند و خطی بین دوربین‌های سینمایی و دوربین‌های آلفا از دوربین‌های سونی است و بهترین قابلیت‌های فیلمبرداری دوربین‌های FX را با یک دستی قابل حمل A-factor ترکیب می‌کند. فرم فاکتور بهینه شده مانند اتصالات a7S III. FX3 دوربینی است که از عملکرد و انعطاف پذیری پشتیبانی می کند و آن را به یک دوربین ایده آل برای عکاسان انفرادی، برای نیازهای سفر، برای استفاده به عنوان دوربین دوم در عکاسی با کیفیت بالا، یا به سادگی به عنوان یک دوربین اصلی که ایده دوربین سینمای فول فریم خاص و زیبا برخی از ایده آل ترین ویژگی ها را دارد.

دوربین فیلمبرداری فول فریم سونی FX3

با پوشش فناوری تصویربرداری، FX3 دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های آشنا است که بسیار مناسب است، زیرا مکمل دو خطی است که از نظر نتایج تصویربرداری به عنوان پرفروش‌ترین‌ها مشخص شده‌اند.

  • درست مانند a7S III، Sony FX3 دارای سنسور 12.1 مگاپیکسلی Exmor R BSI CMOS فول فریم سونی و پردازنده BIONZ XR است. این ترکیب سنسور و پردازنده یک “نمای فول فریم” با بیش از 15 استاپ دامنه دینامیکی و سرعت ضبط چشمگیر برای کمک به محدود کردن شاتر ارائه می دهد، حساسیت ISO 80 تا 102400، قابل ارتقا تا ISO. 409600 از طراحی BSI استفاده می کند. که نویز را محدود می کند و وضوح تصاویر را در نور کم افزایش می دهد.
  • ضبط UHD 4K با حداکثر سرعت 120 فریم در ثانیه با استفاده از یک منطقه ضبط فول فریم، و همچنین تصاویر Full HD با سرعت 240 فریم در ثانیه در یک منطقه فوق العاده 35 میلی متری
  • ضبط داخلی 10 بیتی 2:2:4 در کارت های حافظه CFexpress نوع A یا SD. ضبط خارجی نیز از طریق پورت HDMI با اندازه کامل، خروجی خام 16 بیتی و ضبط 10 بیتی 4:2:2 امکان پذیر است.
  • کدک XAVC HS از رمزگذاری H.265 برای حفظ جزئیات با نرخ بیت کمتر استفاده می کند، در حالی که کدک XAVC SI ALL-I H.264 از ضبط تا 600 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند.
  • پشتیبانی از S-Cineton برای رنگ‌های فیلم جداگانه و منابع همسان VENICE، FX9 و FX6 یا حتی دوربین‌های a7S III یا Alpha 1 همچنین از محدودیت‌های S-Log3/2 و HLG 10 بیتی برای تولید ساده HDR پشتیبانی می‌کند.
  • فوکوس خودکار هیبریدی سریع که از 627 نقطه استفاده می کند و تقریباً 89 درصد از قاب تصویر را پوشش می دهد، یک ویژگی شناخته شده برای کاربران سری آلفا است، همانطور که قابلیت فوکوس خودکار چشمی، قابلیت تشخیص چشم و چهره و ردیابی سوژه نیز وجود دارد.
  • فن خنک کننده داخلی و اتلاف گرما برای ضبط مداوم با کیفیت K 604
  • بدنه ضد آب و هوا دارای شاسی آلیاژی منیزیم، قطعات فولادی ضد زنگ و سیستم ضد گرد و غبار برای افزایش عملکرد در فضای باز است.
  • پورت USB Type-C برای شارژ باتری در دوربین یا دریافت شارژ از طریق بسته باتری خارجی.
  • این باتری همان باتری NP-FZ100 موجود در a7S III را دارد. با این حال، عملکرد کارآمدتری را برای 1.6 برابر عمر باتری بیشتر ارائه می دهد.

ویژگی های اصلی فوق العاده هستند و آنچه از دوربینی در این کلاس انتظار دارید. FX3 به شدت به قابلیت‌های عالی a7S III متکی است، اما بیشتر بر روی ویدیو تمرکز می‌کند تا نیازهای علاقه‌مندان به عکاسی را برآورده کند.

بنابراین چه چیزی در مورد آن منحصر به فرد است؟

طراحی آن FX3 به دلیل ظاهر احساسی و همچنین عملکرد خود متمایز است. در حالی که از نظر عکاسی کمی از FX6 وام گرفته است، اما در مورد عملکرد و نحوه عملکرد آن بیشتر به ویدیو متکی است.

  • جمع و جور است! ابعاد آن تقریباً 5 در 3 در 3 اینچ است که تقریباً به اندازه دوربین های سری a7 است، اما برجستگی منظره یاب را ایجاد می کند تا یک شکل مستطیلی ساده تر و مینیمالیستی ایجاد کند. این دوربین همچنان دارای یک دستگیره سمت راست بزرگ برای عکاسی دستی و یک صفحه نمایش لمسی LCD 3.0 اینچی است که می تواند به پهلو خم شود و در زوایای کم و زیاد کار می کند.
  • به عنوان یک دوربین دستی، از تثبیت‌کننده تصویر 5 محوره آلفا استفاده می‌کند که حالت فعالی را برای کمک به ایجاد عکس‌های ثابت در حین راه رفتن، حتی بدون گیمبال، ارائه می‌کند.
  • نرم افزار Catalyst Prepare/Browse می تواند از “shake metadata” برای جبران لرزش و تنظیم ویدیوها در پس از تولید استفاده کند.
  • دسته قابل جدا شدن از طریق یک نگهدارنده چند پیوندی متصل می شود و عکاسی دستی با زاویه کم را آسان می کند.
  • بدنه جدید آن به طور ویژه برای استفاده بدون قاب طراحی شده است. پنج نقطه نصب ¼ اینچی 20 برای اتصال مستقیم لوازم جانبی، و همچنین سه نقطه نصب پیچ اضافی روی دسته وجود دارد.
  • در حالی که کنترل‌های نوردهی فیزیکی مطابق با دوربین‌های دید مستقیم هستند و شامل شماره‌گیری‌های مستقیم برای تنظیم عنبیه، ISO و شاتر، همراه با کنترل زوم و لامپ اندازه‌گیری یکپارچه می‌شوند، سیستم منوی مورد استفاده برای راهنمایی بصری از a7S III گرفته شده است. بوده است
  • دسته قابل جابجایی شامل دو کانکتور XLR / TRS برای استفاده با یک رابط صوتی دیجیتال 24 بیتی چهار کاناله است. این کیس همچنین دارای پورت های 3.5 میلی متری برای میکروفون و هدفون است.
  • اتصال بی سیم با استفاده از سرعت 2.4 یا 5 گیگاهرتز به همراه پشتیبانی MIMO 2×2 برای اتصال سلولی دارد. همچنین با آداپتور اختیاری USB Type-C به اترنت سازگار است.

دوربین FX3 از سری آلفا الهام گرفته شده است زیرا دوربینی است که در دست راحت تر است تا بالای سه پایه استودیویی. این دوربینی است که برای استفاده در خارج از منزل، در حال حرکت طراحی شده است و دارای طیف وسیعی از ویژگی ها است که مکمل این نوع عکسبرداری است.

دوربین FX3 pro در مقابل a7S III

هر کسی که FX3 را در نظر دارد ممکن است فکر کند که “تفاوت با a7S III چیست؟” این دو از بسیاری جهات کاملاً مشابه هستند، اما به وضوح بخش های مختلف تصویربرداری را هدف قرار می دهند. به گفته سونی، a7S III هنوز تقریباً یک دوربین عکاسی و فیلمبرداری است، در حالی که FX3 یک دوربین سینمایی است که در صورت نیاز می تواند عکس بگیرد.

به عبارت دیگر، FX3 عمدتاً فاقد برخی ویژگی‌های عکاسی است تا فضای بیشتری برای قابلیت‌های فیلم‌برداری ایجاد کند. در حالی که a7S III دارای یک EVF داخلی و یک منظره یاب برآمده است، FX3 برای یک نمایه مستطیلی کاربردی و حداقل با عناصر هدفمند از جمله انواع پایه‌های 20 اینچی ¼ اینچی روی بدنه و یک دستگیره بالایی قابل جابجایی که در داخل بدنه قرار می‌گیرد، بهینه شده است. نگهدارنده چند رابط با زاویه کم برای بهبود صدا و ارگونومی.

اگر می خواهید تابع به تابع را در ردیف های کنار هم مقایسه کنید، چند چیز وجود دارد. بزرگترین تفاوت عملی فیلمسازان، خارج از فرم فاکتور، دسترسی به ضبط صدا بهبود یافته از طریق پورت های XLR روی دسته FX3 و تعبیه یک فن داخلی برای تنظیم دما برای تصویربرداری طولانی تر و نامحدود و همچنین ظرفیت FX3 است. برای پروفایل .این S-Cinetone است (برای تطبیق بهتر دوربین های Cinema Line) که شامل VENICE و FX6 است.

وقتی از این مزایا، به علاوه طراحی بهینه مسکن استفاده کنید، متوجه خواهید شد که FX3 چیست:

هنگامی که FX6 یا VENICE اولین دوربین شما است، FX3 یک گزینه عالی برای کسانی است که با دوربین دوچشمی دستی و دوم عکاسی می کنند.

دوربین FX3 در مقابل FX6

در حالی که مقایسه FX3 با a7S III برای اکثر مردم مقایسه واقعی تری است، ممکن است کنجکاو باشید که چگونه FX3 با برادر بزرگتر خود، FX6 مقایسه می شود. تفاوت در ارگونومی و عملکرد به تنهایی FX6 را به انتخاب جدی تری برای تولیدات سطح بالا و سطح بالا تبدیل می کند و FX3 ابزاری ایده آل برای استفاده مستقل و قابل حمل در نظر گرفته می شود. FX6 کنترل نوردهی بهتر را از طریق فیلتر ND متغیر داخلی، پشتیبانی از ورودی/خروجی کد زمانی و خروجی خام از طریق G-SDI12 امکان پذیر می کند. با این حال، FX3 ویژگی‌های متمایز خود را در مقایسه با FX6 دارد، از جمله لرزش‌گیر مکانیکی تصویر و فرم کوچک‌تر برای تطبیق بهتر عکس‌برداری با دست.

از نظر عملکرد تصویر، FX3 و FX6 مطمئنا مکمل یکدیگر هستند و می توانند یک جفت عالی برای ترکیب دو دوربین (یکی برای تصویربرداری استودیویی و دیگری برای فیلم برداری دستی) در یک محصول باشند. FX3 در کلاس خود بسیار خوب عمل می کند و بسیار بد است که فاقد دو ویژگی اصلی FX6 (یعنی پشتیبانی از کد زمان و فیلتر ND) است که آن را به گزینه ای قابل حمل برای فیلمسازان حرفه ای تبدیل می کند.

پس برای چه کسانی مناسب است؟

اساساً به نظر می‌رسد FX3 تلاقی بین سری آلفا دوربین‌های بدون آینه ثابت/هیبریدی و سری دوربین‌های فیلمبرداری پیشرفته Cinema Line باشد. در سری آلفا و به طور کلی دوربین های مبتنی بر عکس، فشار زیادی برای دوربین ها برای مقابله با رسانه های در حال تغییر ایجاد تصویر وجود داشت. همانطور که عکاسان بیشتری به فیلمبرداری روی می آورند، فیلمبرداران بیشتری به دنبال عکس هستند. خطوط تار هستند و FX3 در وسط قرار دارد، اما به شدت به سمت انتهای طیف تصویری متمایل می شود. با کمال تعجب، این امر باعث می شود که FX3 رقیب قدرتمندی برای عکاسان تازه کار یا فیلمبرداران برای جهش به سمت ویدیوهای سطح بالا باشد، به خصوص اگر قبلاً از سونی آلفا عکس گرفته باشند و از لنزهای E-mount استفاده کرده باشند.

برای کسانی که در حال حاضر در دنیای ویدیو کار می کنند، FX3 قطعه پیچیده تری از پازل است که لوازم جانبی مورد استفاده شما از نمایشگر گرفته تا میکروفون را اضافه می کند. با این حال، در حالی که FX3 برخی از ویژگی های FX6 را از دست می دهد، اگر قبلاً a7S III را برای نیازهای فیلم سازی خود در نظر گرفته اید، FX3 از نظر گردش کار گزینه ای وسوسه انگیز خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی دوربین سینمایی سونی Sony FX3 Full-Frame Cinema Camera" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی دوربین سینمایی سونی Sony FX3 Full-Frame Cinema Camera"، کلیک کنید.