اینستاگرام چگونه به دیده شدن بهتر برند تجاری کمک می کند

اینستاگرام اگه به درستی و با برنامه ریزی استفاده بشه می تونه به شما کمک کنه تا شناخت برند رو بالا ببرین مخاطبین بیشتری جذب کنین و فروش رو افزایش بدین. مهم ترین نکته اینه که با استفاده از اینستاگرام بتونین یه ارتباط نزدیک و مداوم با مخاطبانتون برقرار کنین و برای اون ها ارزش ایجاد کنین.

اینستاگرام چگونه به دیده شدن بهتر برند تجاری کمک می کند

حتماً شما هم به عنوان صاحب یک کسب وکار دنبال راه هایی هستید تا برندتون بیشتر دیده بشه مخاطبین بیشتری جذب کنین و فروش رو افزایش بدین. یکی از بهترین ابزارها برای رسیدن به این اهداف اینستاگرامه. توی این مقاله با تجربیات خودم می خوام بهتون بگم که چطور می تونین از اینستاگرام به نفع برندتون استفاده کنین و دیده شدنش رو چند برابر کنین.

ایجاد صفحه اینستاگرام با هویت برند مشخص

وقتی می خواین صفحه اینستاگرام برای برندتون بسازین اولین قدم اینه که هویت برند رو توی صفحه تون منعکس کنین.

از رنگ ها و طرح هایی که معرف برندتون هستن استفاده کنین. برای مثال اگر شما یک برند ورزشی دارین محتوای پرانرژی استفاده از رنگ های روشن و طراحی های مدرن می تونه جذابیت صفحه تون رو بیشتر کنه. اگه برند شما رسمی تره می تونین از رنگ های سنگین تر و محتوای حرفه ای تر استفاده کنین و اگر برند تبلیغات پیج اینستاگرام دارید از رنگ های جذاب و گرم تری استفاده کنید.

تولید محتوای جذاب و متنوع

اینستاگرام فقط برای پست های عکسی نیست بلکه کلی امکانات دیگه مثل استوری IGTV و ریلز داره که می تونین با استفاده ازشون محتوای متنوع تری تولید کنین. مثلاً می تونین از ریلز برای نشون دادن پشت صحنه یا معرفی محصولاتتون استفاده کنین. تجربه من نشون داده که استوری های ساده و صمیمی می تونن به مخاطب احساس نزدیکی بدن و به تعامل بیشتر با برند شما منجر بشن.

استفاده از هشتگ ها به طور هوشمندانه

هشتگ ها مثل پل های کوچیکی هستن که شما رو به مخاطب هایی می رسونن که شاید اصلاً با برندتون آشنا نباشن. پیشنهاد می کنم برای هر پست حداقل از سه تا پنج هشتگ مرتبط استفاده کنین. می تونین هشتگ های معروف و رایج رو انتخاب کنین ولی هشتگ های خاص و کمتر استفاده شده هم می تونن به شما کمک کنن تا در دنیای شلوغ اینستاگرام بیشتر دیده بشین.

  • هشتگ عمومی جذب مخاطب گسترده اما شاید کمتر هدفمند
  • هشتگ خاص دسترسی به مخاطب هدفمند و علاقه مند

برگزاری مسابقات و قرعه کشی ها

یکی از تکنیک های پرطرفدار برای جلب توجه بیشتر برگزاری مسابقات و قرعه کشی ها هست. شما می تونین از مخاطب ها بخواین که پست شما رو با دوستانشون به اشتراک بزارن یا برندتون رو تگ کنن. این کار باعث میشه هم تعداد فالوئرها افزایش پیدا کنه و هم برندتون بیشتر دیده بشه.

همکاری با اینفلوئنسرها

یکی از تجربه های موفق خودم این بود که با چند اینفلوئنسر توی حوزه ی کاری خودم همکاری کردم. اینفلوئنسرها به شما کمک می کنن تا به مخاطبین جدیدی دست پیدا کنین و از طریق اعتماد این افراد به برندسازی قوی تری برسین. البته باید دقت کنین که اینفلوئنسری که انتخاب می کنین واقعاً با هویت برند شما هماهنگ باشه. یکی از پیج هایی که می تواند به همکاری شما با اینفلوئنسرهای اصفهانی در اینستاگرام کمک کند پیج بچا اصفهان می باشد.

استفاده از تبلیغات پولی اینستاگرام

تبلیغات پولی در اینستاگرام به شما این امکان رو میده که پست ها یا استوری های خودتون رو به مخاطبین بیشتری نمایش بدین. این نوع تبلیغات رو می تونین به صورت هدفمند تنظیم کنین که فقط به گروه های خاصی از افراد نمایش داده بشه مثلاً فقط به کاربران بین سن ۱۸ تا ۲۴ سال که به مد و فشن علاقه دارن.

تحلیل و ارزیابی عملکرد با ابزار Insights

بعد از اینکه یک ماه فعالانه در اینستاگرام فعالیت کردین حتماً باید یه سر به بخش Insights بزنین و ببینین که کدوم پست ها بیشتر بازدید داشتن چه محتوایی بیشتر لایک خورده و چطور می تونین بازدهی رو افزایش بدین. این ابزار به شما دید خوبی میده که بهتر بتونین مسیر آینده تون رو ترسیم کنین.

برقراری تعامل مستقیم با مخاطبان

حتماً سعی کنین با مخاطبین خودتون در تعامل باشین. سوال بپرسین به کامنت ها جواب بدین و اگه کسی پیام دایرکت داد سریع جوابش رو بدین. این نوع ارتباط مستقیم باعث میشه که حس نزدیکی و اعتماد مخاطب به شما بیشتر بشه.

نوع تعامل با مخاطبین هدف هدف

پاسخ به کامنت ها افزایش رضایت و تعامل بیشتر با مخاطبان

ارسال پیام دایرکت ایجاد ارتباط شخصی و جذب مشتری وفادار

به اشتراک گذاشتن نظرات و تجربیات مشتریان

یکی از روش های ساده ولی مؤثر اینه که نظرات مثبت مشتریان رو به اشتراک بزارین. این کار هم یه جور اثبات اجتماعی برای بقیه هست و هم به مشتری هاتون حس خوبی میده که برند شما به حرف هاشون اهمیت میده.
ایجاد یک استراتژی محتوایی منظم

برای اینکه به صورت منظم و اصولی کار کنین حتماً یه تقویم محتوایی برای پست هاتون درست کنین. تجربه من نشون داده که داشتن یه برنامه منظم به شما کمک می کنه که بهتر بتونین از اینستاگرام بهره ببرین و محتوای مرتبط و به موقع منتشر کنین.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اینستاگرام چگونه به دیده شدن بهتر برند تجاری کمک می کند" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اینستاگرام چگونه به دیده شدن بهتر برند تجاری کمک می کند"، کلیک کنید.