اعلام هشدار هواشناسی یزد/آغاز بارندگی ها از اوایل وقت فردا

اعلام هشدار هواشناسی یزد/آغاز بارندگی ها از اوایل وقت فردا

گولوپ/یزد هواشناسی یزد نسبت به فعالیت سامانه بارشی جدیدی که از اوایل وقت فردا شاهد فعالیت آن در استان خواهیم بود و احتمال بروز سیلاب به دلیل ذوب شدن برف اتفاق خواهد افتاد، هشدار داد.

«سیدعباس میرحسینی» رییس گروه پیش بینی هواشناسی یزد در گفت وگو با گولوپ، ضمن پیش بینی فعالیت سامانه بارشی جدید در استان از اوایل وقت فردا دوشنبه و تداوم آن تا اواخر سه شنبه 15 اسفندماه، گفت: عمده بارش ها به صورت باران و در ارتفاعات به صورت برف با احتمال رعد و برق است ولی در مجموع نسبت به سامانه های بارشی اخیر ضعیف تر خواهد بود.

وی با اشاره به وزش گاهاً باد به نسبت شدید در برخی مناطق استان، افزود: هواشناسی با اعلام هشدار سطح زرد نسبت به احتمال بروز سیلاب و روان آبها بر اثر بارندگی و ذوب شدن برف ها و نیز احتمال آبگرفتگی معابر در شهرستان های یزد، اشکذر، ابرکوه، اردکان، بهاباد، تفت، زارچ، مروست، مهریز، میبد و هرات هشدار داده و در این رابطه خواستار آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی شده است.

میرحسینی بر پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانالها و آب روها و همچنین استحکام سازه های موقت در مناطق یاد شده به منظور پیشگیری از آسیبهای احتمالی تاکید کرد.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی یزد کمینه دمای شبانه روز گذشته در استان را مربوط به سبزدشت با دمای 10 درج زیرصفر و بیشینه دما را نیز مربوط به بافق با دمای 13 درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: کمینه دمای صبح امروز شهر یزد نیز یک درجه سانتیگراد بوده است.

پایان خبر گولوپ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اعلام هشدار هواشناسی یزد/آغاز بارندگی ها از اوایل وقت فردا" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اعلام هشدار هواشناسی یزد/آغاز بارندگی ها از اوایل وقت فردا"، کلیک کنید.