اجرای سه طرح مهارت آموزی در سال جاری

اجرای سه طرح مهارت آموزی در سال جاری

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تداوم اجرای سه طرح مهارت افزایی در سال جاری خبر داد و گفت: برنامه توسعه آموزش کارکنان بنگاه های اقتصادی (تاک) امسال در دستور کار قرار دارد.

مهرداد عظیمی در گفت وگو با گولوپ، درباره طرح های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال در بخش طرح های توسعه مهارت آموزی یکی از طرح هایی که با کاهش نرخ بیکاری ارتباط دارد طرح توانمندسازی نوجوانان و جوانان است و در این راستا برنامه مهارت افزایی دانش آموزان را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در طرح مهارت آموزی دانش آموزان 150 هزار نفر، در طرح مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت عنوان نخلستان 17 هزار نفر و در طرح مهارت افزایی دانشجویان تحت عنوان آموزش هیبریدی، 50 هزار نفر دوره آموزش مهارتی را می گذرانند.

او ادامه داد: امسال برنامه توسعه آموزش کارکنان بنگاه های اقتصادی (تاک) به اجرا در می آید که در بخش آموزش و سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای، 1240 نفر هیات مدیره، 160 هزار نفر از کارکنان شرکتها و سازمانهای تابعه و 107 هزار نفر از سایر بنگاه های اقتصادی این دوره های را می گذرانند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد 210 درصدی درآمدهای اختصاصی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: درآمدهای اختصاصی سازمان در دو سال 1401 و 1402 حدود 85 درصد و در مقایسه با مدت مشابه دولت دوازدهم 210 رشد داشته است.

عظیمی از بازآموزی مربیان آموزشگاه های فنی و حرفه ای به عنوان یکی دیگر از برنامه های سال جدید خبر داد و گفت: در سال 1403 بیش از 6000 مربی آموزشگاه فنی و حرفه ای دوره های بازآموزی را می گذرانند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در پایان رتبه بندی مربیان بخش دولتی، آموزش مربیان آموزشگاه های آزاد، برگزاری دوره های آموزشی توسعه کارآفرینی و کسب و کار، صدور و تمدید مجوز مراکز کارآموزی در جوار کارگاهی و بین کارگاهی،اجرای مرحله اول پیاده سازی پلتفرم مهارت آموزی، ارتقاء و به روزرسانی مرکز داده و زیرساخت و بهینه سازی و ارتقاء سطح بلوغ امنیت اطلاعات را از دیگر اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال 1403 برشمرد.

پایان خبر گولوپ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اجرای سه طرح مهارت آموزی در سال جاری" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اجرای سه طرح مهارت آموزی در سال جاری"، کلیک کنید.