اثرات سبک زندگی و خواب بر باروری سالم از منظر طب ایرانی

اثرات سبک زندگی و خواب بر باروری سالم از منظر طب ایرانی

یکی از عوامل موثر و حیاتی در درمان ناباروری، توجه به سبک زندگی و روش صحیح آن است , از جمله مواردی که در تاثیرگذاری بر ناباروری نقش دارد، می توان به کیفیت و اصول صحیح خواب اشاره کرد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم وفناوری گولوپ؛ سودابه بیوس؛ مدرس افتخاری دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران درخصوص تاثیر خواب بر باروری عنوان کرد: گسترش سبک زندگی مدرن و تغییرات در الگو های زندگی، افزایش ناباروری به ویژه در سنین پایین به یک چالش جدی برای جوانان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل موثر و حیاتی در درمان ناباروری، توجه به سبک زندگی و روش صحیح آن است، افزود: از جمله مواردی که در تاثیرگذاری بر ناباروری نقش دارد، کیفیت و اصول صحیح خواب است.

بیوس در ادامه در خصوص اثرات خواب در روز گفت: خواب در طول روز و روشنایی بر سیستم ایمنی بدن، کارکرد تخمدان ها و اسپرم، رشد جنین و استخوان سازی کودکان اثر زیان بار خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تنظیم ساعت خواب به طور طبیعی با ساعت بیولوژیکی بدن هماهنگ شده، بنابراین می تواند به طور مستقیم تاثیرگذار باشد. این اقدام، به عنوان راهی ساده، راحت و بی هزینه مطرح می شود که می تواند به افزایش باروری و پیشگیری از مشکلات ناباروری در جوانان کمک کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اثرات سبک زندگی و خواب بر باروری سالم از منظر طب ایرانی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اثرات سبک زندگی و خواب بر باروری سالم از منظر طب ایرانی"، کلیک کنید.