چای بنوشیم یا آب؟

چای بنوشیم یا آب؟

آفتاب نیوز :

چای و دمنوش های گیاهی از نظر فنی از برگ های چای ساخته نمی شوند، بلکه از گل ها، برگ ها، دانه ها یا ریشه های دیگر گیاهانِ خشک شده ساخته می شوند. در نتیجه به طور طبیعی فاقد کافیین هستند و از لحاظ هیدراتاسیون یا آبرسانی، می توان آنها را هم رده ی آب آشامیدنی به شمار آورد.

فواید چای به آب رسانی محدود نمی شود

فواید نوشیدن چای، شامل یک فهرست بلندبالا است؛ به عنوان مثال، چای سبز منبعی غنی از فلاونوییدها است و مصرف منظم آن باعث کاهش فشار خون، کلسترول و تری گلیسیرید می شود. نتایج یک مطالعه نشان می دهد که نوشیدن چای سبز، به ویژه در ترکیب با قهوه، ممکن است خطر مرگ ناشی از هر عللی را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد.

تحقیقات دیگری نیز نشان می دهد که نوشیدن چای سیاه ممکن است به کاهش فشار خون کمک کرده و از این طریق سلامت قلب را تامین کند.

در حالی که چای کافیین دار به اندازه آب آشامیدنی، یک آب رسان قوی نیست، اما باز هم یک انتخاب عالی به شمار می آید؛ زیرا چای می تواند از نظر طعم و ترکیب مواد یک گزینه متنوع باشد؛ همچنین این امکان را به شما می دهد که طعم های طبیعی مانند آبلیمو یا لیموترش، میوه یا ادویه هایی مانند دارچین و جوز هندی را به آن اضافه کنید، بدون اینکه در فواید تغذیه ای چای تغییری ایجاد شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چای بنوشیم یا آب؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چای بنوشیم یا آب؟"، کلیک کنید.